دوشنبه 28 خرداد 1403

سفارش 2.6 میلیون دلاری کشتیرانی به کشتی‌سازی ایرانی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سفارش 2.6 میلیون دلاری کشتیرانی به کشتی‌سازی ایرانی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امضای قرارداد ساخت 2 فروند شناور به کشتی‌سازی داخلی، گفت: استفاده حداکثری از توان داخلی سیاست کشتیرانی است.

به گزارش مشرق، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم امضای قرارداد سفارش ساخت 2 فروند شناور خدماتی به کشتی سازی داخلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و دیگر شهدای خدمت، بر ضرورت تداوم نگاه شهید رئیسی به تلاش بی‌وقفه خدمت‌رسانی تاکید و اظهار کرد: رویکرد استفاده حداکثری از توان تولید داخلی، از جمله سیاستهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر خدمت‌رسانی به کشور است که بر این اساس، این سیاست بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

وی ببان کرد: پس از الحاق شرکت کشتی‌سازی اروندان به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این گروه همزمان با انجام اقدامات لازم برای احیاء این شرکت کشتی‌سازی، قراردادهای متنوع ساخت شناور به ارزش بیش از 37‌میلیون دلار را با این شرکت داخلی، امضا کرده که فعالیتهای مرتبط با آن، در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف خوزستان و منطقه آبادان با رشادتی که طی دفاع مقدس از خود نشان دادند، دِین بزرگی بر گردن کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، تأکید کرد: توقع این است که مدیران کشتی‌سازی اروندان از این فرصت طلایی نهایت بهره‌برداری را صورت داده و با همتی که در اجرای به موقع این قراردادها از خود نشان می‌دهند، بخشی از این دِین را به مردم آن خطه ادا کنند.

وی ارزش قرارداد ساخت دو فروند شناور خدماتی را دو میلیون و 600 هزار دلار اعلام کرد و افزود: انتظار داریم با عملیاتی شدن این قراردادها، مسیر احیای کشتی‌سازی اروندان تکمیل شده و این شرکت وارد بازار کشتی‌سازی شود.

مدرس خیابانی بر ضرورت اجرای به موقع و منطبق با برنامه ساخت شناورهای سفارش داده شده به اروندان تأکید و خاطرنشان کرد: کنترل پروژه بسیار حائز اهمیت است و باید شرایط را به نوعی فراهم کرد تا هر پروژه، مطابق با برنامه از پیش تعیین شده، در هر بازه زمانی پیش رود.

وی ورود سازمان بنادر و دریانوردی به نوسازی شناورها را فرصتی بی‌نظیر برای شرکت کشتی‌سازی اروندان دانست و خاطرنشان کرد: اروندان یکی از شرکتهایی است که می‌تواند در سفارش پذیری ساخت این شناورها نقش‌آفرینی کند.