سه‌شنبه 24 مهر 1403

سفر سردار قاآنی به عراق، برای هماهنگی میان گروه‌های مقاومت عراقی بود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سفر سردار قاآنی به عراق، برای هماهنگی میان گروه‌های مقاومت عراقی بود + فیلم

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ چندین روز گذشته برخی منابع رسانه‌ای در غرب ادعاهایی مبنی بر سفر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس به کشور عراق به منظور رایزنی با گروه‌های مقاومت عراقی با هدف توقف حملات به مواضع نیروهای آمریکایی بیان داشته اند. به دنبال این موضوع با مازن الزیدی، کارشناس مسائل عراق به گفت و گو پرداختیم و او در پاسخ به این موضوع ابراز داشت: نمی توان نقش جمهوری اسلامی...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ چندین روز گذشته برخی منابع رسانه‌ای در غرب ادعاهایی مبنی بر سفر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس به کشور عراق به منظور رایزنی با گروه‌های مقاومت عراقی با هدف توقف حملات به مواضع نیروهای آمریکایی بیان داشته اند. به دنبال این موضوع با مازن الزیدی، کارشناس مسائل عراق به گفت و گو پرداختیم و او در پاسخ به این موضوع ابراز داشت:

نمی توان نقش جمهوری اسلامی را در حمایت از مقاومت عراق و دولت عراق کتمان کرد و قطعا رایزنی ها و گفت و گوهایی بین گردان‌های مقاومت و دولت عراق و همچنین بین جمهوری اسلامی در حال انجام است.

او ادامه داد قطعا منطقه در یک کشتی قرار دارد و ایران و عراق نیز در کنار یکدیگر حضور دارند؛ تهدیداتی که متوجه جمهوری اسلامی می شود، همان تهدیداتی است که متوجه عراق نیز می شود.

الزیدی تصریح کرد پیامدهایی که منطقه به دلیل جنگ در نوار غزه شاهد آن است، تمام منطقه را تهدید می‌کند و قطعا نیاز به رایزنی و گفت و گو بین همه طرف ها وجود دارد و قطعا در راس این طرف‌ها جمهوری اسلامی و عراق و گردان‌های مقاومت در منطقه هستند.