شنبه 1 اردیبهشت 1403

سفیر ایران در عمان: دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کنیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سفیر ایران در عمان: دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کنیم

سفیر کشورمان در عمان تاکید کرد که ایران دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای منطقه دراز می کند.

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفت وگو با خبرگزاری این کشور تاکید کرد: روابط ایران و عمان روابطی تاریخی و بر اساس حسن همجواری است. وی گفت: روابط میان دو کشور مستحکم و همراه با همکاری در زمینه های مختلف است. از نقش بشردوستاته سلطنت عمان در حل اختلافات کشورهای منطقه تقدیر و تشکر می کنیم. نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای همچنان تداوم دارد و سلطنت عمان نقش برجسته ای در این توافق دارد. ایران به برجام پایبند بوده و همچنان پایبند است و آماده گفت وگو در این چارچوب است.

سفیر کشورمان تاکید کرد: ایران دست همکاری و دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز می کند، ما درهای گفت وگو را به سوی همه باز کردیم و اکنون ابتکار عمل هایی در این راستا وجود دارد که آخرین آن ها ابتکار صلح هرمز است و هدف آن پایان دادن به اختلافات کشورهای منطقه است تا شاهد امنیت و صلح و دوستی باشیم و میان کشورها احترام متقابل ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان اکنون تقریبا به یک میلیارد دلار می رسد و با تلاش دو طرف سعی می کنیم که سطح مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی را افزایش دهیم.

نجفی خاطرنشان کرد که نشست های مختلفی میان دو کشور درخصوص توافق در رابطه با انتقال گاز برگزار شده است و این پروژه، پروژه مهمی برای تقویت روابط دو کشور به شمار می رود. انتهای پیام