شنبه 15 اردیبهشت 1403

سفیر جدید روسیه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سفیر جدید روسیه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «الکسی دی دوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) نهم آبان در شروع ماموریت خود در تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

وی جایگزین لوان جاگاریان شده است. «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه 22 شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر جدید روسیه، دیدار‌ها و تماس‌های تلفنی روسای جمهور ایزان و روسیه را عاملی شتاب بخش در روابط فیمابین خواند و با اشاره به توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف همکاری، ابراز امیدواری کرد سطح روابط دو‌کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود ارتقا یابد.

سفیر جدید روسیه هم در این ملاقات سطح و ابعاد گسترده همکاری‌های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و عزم دولت روسیه برای ارتقای روابط فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

جاگاریان نزدیک به 11 سال است که عهده دار سفارت روسیه در تهران است. او 22 آذر 1390 استوارنامه خود را تسلیم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کرد. جاگاریان مسلط به زبان فارسی و فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل بود و پیش از این در کشور‌های فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان فعالیت کرده است. دومین بار بود که جاگاریان در تهران حضور داشت و قبلا هم به عنوان دبیر اول سفارت روسیه در ایران حضور داشته است.