جمعه 10 فروردین 1403

سقوط ماهواره روسیه بر فراز ایالت میشیگان آمریکا + فیلم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سقوط ماهواره روسیه بر فراز ایالت میشیگان آمریکا + فیلم

ماهواره علمی روسیه با نام "Kosmos-2551" که در 9 سپتامبر پرتاب شده بود به مدار نرسید و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماهواره شناسایی در بازگشت ناموفق خود، در حال سقوط و در آسمان بالای میشیگان آمریکا و دیگر ایالت‌ها توسط مردم عادی دیده شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ ماهواره علمی روسیه با نام "Kosmos-2551" که در 9 سپتامبر پرتاب شده بود به مدار نرسید و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماهواره در بازگشت ناموفق خود، در حال سقوط و در آسمان بالای میشیگان آمریکا و دیگر ایالت‌ها توسط مردم عادی دیده شده است.

"جاناتان‌مک‌داول" منجم و کارشناس برجسته ماهواره‌ها و فضاپیماهای مداری در صفحه شخصی خود نوشت که مشاهدات عینی مردم و کارشناسان با تاریخ دقیق پرتاب ماهواره و فضاپیمای "Kosmos-2551" مطابقت دارد. وی تاکید کرده است که این واقعه در فاصله 64 کیلومتری زمین مشاهده شده است.

ویدئوهای ارسالی مردم نشان می‌دهد که یک گلوله آتشین نزدیک به یک دقیقه در آسمان حرکت می‌کند و این گلوله آتشین برخلاف تصورات اولیه نمی‌تواند شهاب‌سنگ باشد چرا که شهاب‌سنگ‌ها معمولا بسیار کوچک بوده و می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند و از آنطرف نیز سریع‌تر بسوزند اما یک ماهواره بزرگ شاید مدت زمان زیادی برای تجزیه آن صرف شود ضمن آنکه با ورود مجدد به جو، مقاومت بیشتری را تجربه کرده و دیرتر می‌سوزد.

ناسا می‌گوید: گزارش‌های زیادی از ایالت‌های آمریکایی وجود دارد که نشان می‌دهد یک گلوله آتشین درخشان به صورت طولانی مدت در حوالی ساعت 12:43 ساعات اولیه 20 اکتبر دیده شده است.

جدیدترین فیلم ناسا از بیابان‌گردی "مریخ‌نورد استقامت" در سیاره سرخ
سقوط ماهواره روسیه بر فراز ایالت میشیگان آمریکا + فیلم 2