پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سلاح شیمیایی

سلاح شیمیایی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نشریه «فارن افرز» نوشت: تمامی عواملی که روزی باعث قدرت جهانی آمریکا شده بودند، امروز در حال دگرگونی است.

وب‌گاه تابناک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌وبسایت خبری روسی اسپوتنیک یک رتبه‌بندی از پنج نیروی نظامی برتر خاورمیانه را تهیه کرده و تحلیل کرده است که هر قدرت در ارتباط با درگیری‌های جاری در چه جایگاهی قرار دارد. پس از آغاز تازه ترین تنش میان فلسطینیان و اسرائیل، و بدنبال آن درگیری های ایران و اسرائیل، نگرانی های جهانی از درگیری گسترده تری در خاورمیانه به اوج خود رسیده است. در بحبوحه این بحران، وبسایت خبری روسی اسپوتنیک یک رتبه‌بندی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در آن سال‌ها خبری از شهروندخبرنگاران و شبکه‌های اجتماعی نبود تا افکار عمومی جهان نسبت به قتل عام مردم بی‌گناه ایران توسط دولت‌های مطبوعشان جریحه‌دار شود. امروزه نیز بر اساس گزارش های منتشر شده پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات «وعده صادق» با رمز «یا رسول الله (ص)» رسانه‌های خارجی اعلام کرده‌اند که 10 کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران...

وب‌گاه مشرق نیوز

اعتراف سه دهه پیش رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی درحالی مطرح شد که بیش از 10درصد جانبازان دفاع مقدس را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند و در طول این سال‌ها بیش از 10 هزار نفر از آنان به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعتراف سه دهه پیش رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی درحالی مطرح شد که بیش از 10درصد جانبازان دفاع مقدس را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند و در طول این سال‌ها بیش از 10 هزار نفر از آنان به شهادت رسیده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از آغاز نشست مشترک مجمع پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی‌آبادی گفت: تامین ارز به بیش از 42 میلیارد دلار در سال گذشته رسید و با تلاش دولت در سال 1403 مشکلی برای تأمین ارز نخواهیم داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کمیته ملی ضد تروریسم روسیه از بازداشت سه فرد در منطقه داغستان به اتهام طرح‌ریزی برای حملات تروریستی خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی با اشاره به اینکه اسراییل بر تداوم محاصره سنگین غزه اصرار دارد، خواستار افزایش فشارها بر این رژیم جهت ورود کمک‌ها به نوار غزه شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ششم فروردین، سی و هشتمین سالروز به کار بردن جنگ‌افزارها، بمب‌ها و سلاح‌های شیمیایی توسط صدام رییس رژیم بعث عراق به خصوص از پس از صدور بیانیه شورای امنیت در سال 1365 است.

وب‌گاه الف

صدام که نوپایی نظام جمهوری اسلامی را در ایران به فرصتی برای نشان دادن برتری‌های نظامی و سیاسی خود تلقی می‌کرد به تحریک آمریکایی‌ها و غربی‌ها در آخرین روزهای تابستان 1359 به مرزهای جنوبی و غربی ایران حمله و تا خرمشهر پیش‌روی کرد، اما با مسلط شدن رزمندگان ایران بر میدان نبرد و بیرون راندن ارتش مجهزش، استفاده پراکنده از تسلیحات بیلوژیکی، میکروبی و شمیایی را از ماه چهارم جنگ شروع کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از اجرای طرح جمع آوری و بازگشت اتباع غیر مجاز از سطح تفرجگاه های استان تهران خبر داد.

وب‌گاه فرارو

بر اساس تغییرات قوانین احتمال دارد برخی از مناسبت‌های آن کمی تغییر کند. به عنوان مثال ممکن است که زمان عید فطر، آغاز ماه مبارک رمضان و... با اختلاف یک روز بر اساس تقویم هجری شمسی تغییر کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس، یادداشتی تحت عنوان "تراژدی حلبچه، نمایه‌ای تلخ از استاندارد چندگانه غرب در مقوله حقوق بشر" نوشت. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: 25 اسفند سالروز حمله وحشیانه شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم بی‌دفاع حلبچه بود. روزی که سرنوشت یک شهر در چند ثانیه رقم خورد و بیش از ده هزار...

وب‌گاه الف

در پی حمله شیمیایی عراق به حلبچه، روزنامه انگلیسی گاردین، این حمله را بزرگ‌ترین جنایت جنگی عراق در جنگ علیه ایران نامید.