جمعه 10 فروردین 1403

سلامت دانش‌آموزان یزدی در گرو دریافت دوز یادآور واکسن کرونا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سلامت دانش‌آموزان یزدی در گرو دریافت دوز یادآور واکسن کرونا

حسینی‌تبار گفت: با وجود اینکه اجباری در تزریق واکسن کرونا وجود ندارد اما خانواده‌ها برای ایمنی و سلامت دانش آموزان نسبت به دریافت دوز یادآور فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص واکسینه شدن دانش آموزان قبل از بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه احتمالاً با پیک جدیدی از اوج‌گیری کرونا در استان و کشور مواجه هستیم یکی از اقداماتی که می‌توان مانع از رخداد این پیک کرونا شویم و یا مشکلات کمتری به جامعه و به خصوص قشر محصل تحمیل کند دریافت دوز یادآور واکسن کرونا است.

وی ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم قبل از بازگشایی مدارس نسبت به تزریق واکسن کرونای فرزندان خود اقدام کنند و مدیران مدرسه با ارتباطی که با والدین در قالب مراجعه حضوری به مدرسه یا گروه‌های کلاسی در فضای مجازی دارند آن‌ها را برای واکسینه شدن و دریافت دوز یادآور ترغیب کنند. رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: با وجود اینکه اجباری برای تزریق واکسن کرونا برای هیچ گروه سنی وجود ندارد اما برای ایمنی و سلامت دانش آموزان و حضور بی‌دغدغه آنها در مدارس و آموزش حضوری سال تحصیلی لازم است قبل از بازگشایی مدارس دانش‌آموزان 5 تا 11 سال حداقل یک نوبت واکسن و دانش‌آموزان 12 تا 18 سال نیز دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. حسینی‌تبار عنوان کرد: با همه‌گیر شدن بیماری کرونا و وضعیت بحرانی که در کشور به وجود آمد مردم به خوبی نسبت به دریافت واکسن کرونا استقبال کردند و طی یک ماه بسیاری از دانش آموزان واکسینه شدند اما با کنترل بیماری در کشور، هر چه به سمت شرایط ایمن‌تر نزدیک شدیم، استقبال از دریافت واکسن کاهش یافت. وی افزود: در شرایطی احتمالاً در پیک جدید شیوع کرونا قرار گرفتیم و به زودی شاهد بازگشایی مدارس هستیم که گروه سنی 5 تا 11 سال در استان یزد کمتر از 25 درصد واکسن دریافت کرده‌اند که می‌تواند زنگ خطری برای سلامت آنها باشد بنابراین برای ایمنی و سلامت خود، خانواده‌ها، معلمان و کادرمدرسه حتماً باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان یزد افزود: دانش‌آموزان 12 تا 18 سال در استان یزد در اوج‌گیری کرونا و با فراخوانی که انجام گرفت تقریباً بالای 80 درصد واکسینه شدند اما برای اینکه در سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل مواجه باشیم و با آموزش حضوری بتوان کمبودهای دو سال گذشته را جبران کرد توصیه می‌کنیم این دانش‌آموزان نیز نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و در این زمینه خانواده‌ها اهتمام ویژه داشته باشند. انتهای پیام /