سه‌شنبه 3 مهر 1403

سلیمی: به مصوبه مجلس درباره «قیر» عمل نشده است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سلیمی: به مصوبه مجلس درباره «قیر» عمل نشده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره قیر عمل نشده و این مصوبه باید به صورت دقیق اجرایی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره قیر عمل نشده و این مصوبه باید به صورت دقیق اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای درباره قیر داشت که به آن عمل نمی‌شود و امروز برخی از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند. لازم است مصوبه مجلس به صورت دقیق اجرایی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره تخصیص 20 درصد از سهم صندوق توسعه ملی و همچنین برداشت 350 همت از این صندوق باید مجلس هم ورود کند چرا که مجلس در رأس امور است و باید درباره نحوه توزیع این اعتبارات اطلاع داشته باشد و مجلس نباید در مورد این موضوع مهم عقب نشین کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: متأسفانه برخی از بانک‌ها عملکرد مطلوبی در پرداخت سهم صندوق ملی مسکن نداشته اند. مطابق با قانون جهش مسکن آن بانک‌هایی که وام مسکن نمی‌دهند باید جریمه شوند. اگر قرار است مجلس قانون تصویب کند اما اجرایی نشود، فایده‌ای ندارد و قانون مربوط به جهش تولید مسکن باید به صورت دقیق اجرایی شود.

سلیمی درباره حادثه انفجار معدن طبس گفت: باید گزارش ملی مربوط به ایمنی معادن هر چه زودتر به مجلس ارائه شود چرا که اگر در ارائه این گزارش تعلل شود باز هم فجایع دیگری رخ خواهد داد. از ریاست مجلس درخواست دارم به این موضوع رسیدگی عاجل شود.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: 350 هزار میلیارد تومان که از محل 20 درصد سهم صندوق توسعه ملی اخذ شده است، پول جدیدی نیست که قرار باشد توزیع شود. این مجوز صادر و تاکید شده است که باید در محلی که مجلس تعیین کرده است استفاده شود و تاکید بر این است که باید در حوزه عمرانی استفاده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این اعتبارات جدید بود باید مجلس تعیین تکلیف می‌کرد اما این اعتبار قرار است دقیقاً در محل‌هایی هزینه شود که مجلس شورای اسلامی تعیین کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع قیر گفت: از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و عمران می‌خواهم که نظارت و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند و گزارشی را به صحن مجلس ارائه کنند.