پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سمنان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور با عیار بالا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سمنان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور با عیار بالا است

سمنان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سمنان به عنوان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور، سالانه 25 هزار تن از این ماده را با عیار 75 درصد فرآوری و تولید می‌کند.

علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فروسیلیس ایران در سمنان افزود: کارخانه فروسیلیس ایران با سرمایه گذای بیش از 147 میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت 71 هزار و 471 متر مربع در سمنان واقع شده و زمینه اشتغال حدود 350 نفر را در استان فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن فروسیلیکومنیزیم، 25هزار تن فروسیلیسیوم با عیار 75 درصد، 25هزار تن کک از زغال سنگ و 6 هزار و 500 تن پودر میکرو سیلیکا دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت تولیدات کارخانه فروسیلیس گفت: تولیدات این کارخانه در زمینه های مختلفی از قبیل صنایع پلیمری، صنایع دیرگدازها و نسوزها، صنایع ساختمانی به منظور افزایش مقاومت فشاری و الکتریکی و مقاومت به خوردگی بتن، عامل اکسیژن‌زا در فولادسازی، عامل جوانه‌زا در ریخته‌گری چدن و عامل نشکن‌ساز در تولید چدن های داکتیل از اهمیت بالایی برخوردار است که تنها 2 کارخانه فروسیلیس سمنان و همدان در این زمینه تولیدات دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این واحد تولیدی از صنایع مهم کشور محسوب می شود و به منظور رونق اقتصادی و تحقق شعار سال باید به مسایل و مشکلات این واحد پرداخت.

یک هزار و 841 واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود 76 هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از 68 هزار و 800 نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

*س_برچسب‌ها_س*