چهارشنبه 13 تیر 1403

سهمیه استخدام معلم در آموزش و پرورش

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
سهمیه استخدام معلم در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از افزایش سهمیه استخدام معلم در این استان خبر داد. 130 مربی پرورشی جذب آموزش و پرورش استان خراسان شمالی می‌شوند. جزئیات و نحوه استخدام معلمان در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اعلام شد. جزئیات جذب سرباز معلم در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اعلام شد.

فراخوان جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی منتشر شد.

سهمیه استخدام معلم در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهمیه جذب معلم در خراسان شمالی 2 برابر شد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام 2 برابر شدن سهمیه جذب معلم در استان، اظهارکرد: سهمیه خراسان شمالی از جذب معلم در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش 639 نفر است که در طی 2 مرحله جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در مرحله اول 381 نفر از سهمیه معلمان دوره‌های ابتدایی، استثنایی و عشایر و در مرحله دوم 258 نفر در مقطع متوسطه جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: 130 نفر هم سهمیه جذب مربیان پرورشی در نظر گرفته شده است و رایزنی‌های لازم برای جذب مربی مشاوره و نیروهای خدماتی نیز انجام شده است. مهرماه سال جاری نیز 566 معلم از دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در مجموع 700 معلم در 314 مدرسه عشایری فعالیت می‌کنند که به هفت هزار دانش آموز تعلیم می‌دهند.

او تاکید کرد: از مجموع بیش از 2 هزار باب مدرسه استان، 143 مدرسه و 246 مرکز آموزشی غیر دولتی و آموزش از راه دور با 6 هزار معلم فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: همچنین از 189 هزار و 836 دانش آموز استان، 16 هزار و 202 دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

استخدام معلم در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: طی سال جاری خراسان شمالی دارای 130 سهمیه مربی پرورشی برای مدارس است.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اظهار داشت: جذب نیرو معلم در سال‌های گذشته مطابق با نیاز واقعی آموزش و پرورش استان نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، سهم خراسان شمالی در آزمون‌های استخدامی از 326 نفر در سال گذشته به 639 نفر در سال 1402 رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از اختصاص سهمیه 130 نفری برای جذب مربیان پرورشی در مدارس استان و اختصاص سهمیه 566 نفری جذب متعهدین خدمت دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: برای تامین کمبودها در بخش مشاوران و نیروهای خدماتی نیز پیگیر اختصاص سهمیه مناسب برای استان هستیم.

فراخوان جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش استان خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امکان جذب سرباز معلم در سال تحصیلی جدید فراهم شده است.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه با اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، امکان جذب سرباز معلم در سال تحصیلی جدید فراهم شده است، گفت: اولویت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد و حداقل معدل دوره کارشناسی افراد، 14 تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه هر متقاضی می‌بایست در فرم امتیازبندی سه اولویت محل خدمت خود را انتخاب نماید، افزود: سازماندهی نهایی بر عهده اداره کل و بکارگیری افراد در مناطق شهری و ادارات و مرکز استان ممنوع می‌باشد.

او در ادامه افزود: دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز که اصل برگه آماده به خدمت به تاریخ 1402/04/01 داشته باشند، دارای کسر خدمت یا غیبت و معافیت پزشکی یا تحصیلی نباشند، می‌توانند فرم درخواست و تعهد بکارگیری صرفاً در مناطق و مقطع مورد نیاز را تکمیل نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تاکید کرد: متقاضیان ثبت نام سرباز معلمی با در دست داشتن فرم درخواست، تعهدنامه مربوطه و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی، به همراه 2 قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی و فرم امتیاز بندی، به همراه یک عدد پوشه به صورت حضوری به اداره کل (امور اداری) مراجعه کنند.

پاک شدن چهره محرومیت از مدارس آموزش و پرورش استان خراسان شمالی 

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ساخت یک باب مدرسه 9 کلاسه با نام باقرخان در بجنورد یکی از دستاوردهای سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس به این استان بوده است.

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به سفر مدیر کل نوسازی مدارس به این استان طی روزهای گذشته اظهار کرد: البته تلاش خواهیم کرد که در کنار این مدرسه، دو پروژه دیگر را نیز عملیاتی کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ساخت مدرسه 9 کلاسه باقرخان از محل اعتبارات محرومیت زدایی اجرایی می شود.

فلاح کوشکی ادامه داد: البته در محله باقرخان بجنورد یک باب مدرسه 9 کلاسه دیگر نیز در حال ساخت است که احداث آن تا مهر ماه به پایان می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر در منطقه باقرخان بجنورد 1000 دانش آموز در مدارس دو نوبته تحصیل می کنند به همین علت علاوه بر مدرسه در حال ساخت، یک باب مدرسه دیگر نیز ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن طی سال جاری از محل ردیف ارزی تخریب و بازسازی، اجرای دو پروژه آموزشی در استان عملیاتی شد که یکی از آن ها ساخت مدرسه 15 کلاسه عصمت در بجنورد است.

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ساخت مدرسه مطهری در بجنورد از دیگر پروژه ها است که البته خیران نیز برای مشارکت در ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل نوسازی و مدارس خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن طی سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس قول افزایش سهم خراسان شمالی در توزیع نیز داده شد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

سهمیه استخدام معلم در آموزش و پرورش 2