یک‌شنبه 1 مهر 1403

سه بازیگر نقش سلمان فارسی را بازی می‌کنند / جزئیات جدید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سه بازیگر نقش سلمان فارسی را بازی می‌کنند / جزئیات جدید

حسین طاهری درباره نقش سلمان فارسی این نکته را مطرح کرد که غیر از شیرخوارگی این شخصیت، سه بازیگر برای این شخصیت داریم که یک نفر نوجوانی، امیر رضایی جوانی و علیرضا شجاع نوری هم میانسالی این نقش را ایفا می‌کند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته خبری از نقش مادر سلمان فارسی منتشر شد که این نقش را ستاره اسکندری عهده‌دار است. حالا جزئیات دیگری درباره این سریال منتشر می‌شود؛ حسین طاهری به بازیگرانی اشاره کرد که در سه مقطع نقشِ سلمان فارسی را عهده‌دارند.

سه بازیگر برای یک شخصیت

او این چنین تأکید کرد: غیر از شیرخوارگی سلمان فارسی سه بازیگر برای این شخصیت داریم که یک نفر نوجوانی، امیر رضایی جوانی و علیرضا شجاع نوری هم میانسالی این نقش را ایفا می‌کند. امیررضایی بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده شده است. انتخاب او بیشتر به‌خاطر جنبه شبیه بودن به شجاع‌نوری انتخاب شده است، البته همان‌طور که طاهری تهیه‌کننده سریال اشاره کرد این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد.

پیگیری‌ها برای رسیدن به نام بازیگران جدید

اما درباره بازیگران که هر روز گمانه‌زنی‌ها دراین‌باره به اوج خودش می‌رسد؛ دوران جوانی سلمان با بازی امیر رضایی جلوی دوربین داود میرباقری است. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد بهناز جعفری و اشکان هورسان بازیگری که در سریال «جیران» ایفای نقش کرد در جمع بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

بیش از 40 بازیگر خارجی جلوی دوربین داوود میرباقری حاضر شدند و چراغ‌خاموش بازی کردند؛ دو نفر از آنها که تونسی و ارمنستانی بودند دارفانی را وداع گفتند.

حسام منظور بازیگر نقش پدر سلمان فارسی؟

کنار نام بازیگرانی که اشاره شد می‌توان به حضور یوسف صیادی، حسام منظور و تورج نصر اشاره کرد، بازیگرانی که حضورشان آرام‌آرام رسانه‌ای شد، مثلاً در برهه‌ای تصویری از تورج نصر با علیرضا شجاع‌نوری بازیگر نقش سلمان فارسی منتشر شد که نشان می‌داد این بازیگر و دوبلور پیشکسوت در چند نقش، حضور متفاوتی را در این سریال تجربه می‌کند.

گفته می‌شود حسام منظور در این سریال نقش مهمی را به‌عهده دارد و نقش پدر سلمان فارسی را بازی می‌کند، همچنین انوش معظمی که در سریال مختارنامه هم نقش حرمله را با یک هیبت متفاوتی ایفا کرد این روزها در نقش یک سپهسالار تجربه جدیدی را جلوی دوربین داوود میرباقری تجربه می‌کند.

همچنین به نام‌هایی همچون محمدعلی نجفی که او را بیشتر به‌عنوان خالق «هزاردستان» می‌شناسیم در این سریال ایفای نقش دارد و همین‌طور از نقش متفاوت یوسف صیادی که نقش یک کاروانسرادار را بازی می‌کند یاد می‌کنند.

اما گمانه‌زنی‌ها کماکان ادامه دارند و نام‌های بازیگرانی همچون الهام کردا به گوش می‌رسد یا شکرخدا گودرزی، آتش تقی‌پور و حتی محمد فیلی و برخی بازیگران دیگر از حضورشان در این سریال می‌گویند.

نگاهی به چند فیلم درباره پیامبر وحدت / جای یک سریال خالی است

ماجرای یک طوفان دریایی!

اما درباره ماجرای طوفان دریایی هم حسین طاهری نکاتی اشاره کرد که قابل توجه‌اند. او گفت: «معمولاً برخی فکر می‌کنند ویژوال برای کم کردن هزینه‌هاست اما در برخی بخش‌ها هزینه‌ها بیشتر هم می شود. با این حال ما در بخش‌هایی از سریال نیاز داشتیم که از این تکنولوژی استفاده کنیم مثلاً قسمتی از قصه در دریا می‌گذرد و غرق شدن کشتی و طوفان را داریم. بالای ارتفاعی آب و استخر داریم اما تنه می زند به فیلم‌های دریایی و همه این قسمت‌ها که در یک حوض کوچک گرفته شده و قرار است طوفانی با کشتی و دریا را نشان دهد با ویژوال گرفته شده است.

ما از روز اول یک بخش جلوه‌های ویژه در دفتر سریال راه‌اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که نفرات اول ایران در این حوز‌ه‌اند روی آن کار می‌کنند. بخش هایی از بیزانس، کلیساها و برخی لوکیشن‌ها را به صورت ویژوال کار می‌کنیم که به شکل تلفیق با دکورها استفاده می‌شود.»

ادامه ساخت دکورهای ایران باستان

او همچنین درباره ادامه ساخت دکورهای ایران باستان و زمان پخش این سریال هم به این نکته اشاره کرد: ساخت دکورهای ایران باستان هنوز ادامه دارد و آنچنان که پیش از این هم گفته شد با سازه های ماندگاری در شهرک غزالی در حال انجام است. این سازه‌ها قرار است سال‌ها باقی بماند، نقاشی‌های دیواری برخی از این سازه ها توسط فارغ التحصیلان دانشگاه الزهرا انجام شده است. صداوسیما همت بزرگی کرد تا به شهرک سینمایی غزالی و مجموعه «سلمان فارسی» توجه کند که به بهانه این سریال شهرک هم آباد شد.

به گزارش تسنیم، پیش تولید دوره حجاز سریال آغاز شده است و لوکیشن‌ها در حال آماده‌سازی است. تا سال آینده دوره ایران باستان به پایان می‌رسد و دوره حجاز را شروع می‌کنیم. تلاش می‌شود سریال به پخش در سال 1405 برسد.

سریال در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر (ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. پیش‌بینی شده است در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود. در این فاز که فصل ایران باستان است، برای اولین‌بار در جهان، صد سال تاریخ ایران و دوره ساسانی از زمان خسرو انوشیروان، هرمز، قباد، مرگ خسروپرویز، شیرین، فرهاد، بهرام چوبین و بسیاری از اسطوره‌های تاریخ ایران باستان به تصویر کشیده می‌شود.

همچنین گفته می‌شود این روزها خانه پدری سلمان فارسی در حال ساخت است و بازسازی دکورهای شهرک نور که اغلب در فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» مجید مجیدی استفاده شده، در دستور کار است تا برای فصل حجاز سریال «سلمان فارسی» مورد استفاده قرار گیرد.