پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سه خبر از یزد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه خبر از یزد

یزد - ایرنا - توجه به ازدواج کارمندان، برگزاری کارگاه مهارت پیش از ازدواج و افتتاح دفتر هیات بدن سازی یزد ازجمله خبرهای روز یکشنبه این استان است.

به گزارش ایرنا، رییس‌کل دادگستری یزد گفت: برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده باید مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا کارکنان مجرد به ازدواج ترغیب شوند.

دهشیری در نشستی با کارکنان دادگستری ترویج ازدواج آسان را خواستار شد و افزود: بخشی از سخت‌گیری‌ها در ازدواج محصول شرایط فرهنگی جامعه است که باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد و بخشی هم مربوط به مباحث اقتصادی است که باید برای آسان شدن امر ازدواج، به مهندسی هزینه‌ها پرداخت.

رییس کل دادگستری یزد خاطر نشان کرد: برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده، باید شرایطی را مهیا کرد و مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا کارکنان مجرد به ازدواج ترغیب شوند، ضمن اینکه سخت گیری‌هایی را نیز برای برخی کارکنان که بدون دلیل تن به ازدواج نمی‌دهند نیز در نظر گرفت.

یزد

کارگاه آموزشی مهارت های پیش از ازدواج ویژه سربازان پادگان آیت الله خاتمی یزد به مناسبت هفته ازدواج به منظور آشنایی سربازان وظیفه با مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

مراحل تجرد تا تاهل، تعریف دوره آشنایی، مکان های آشنایی محاسن و معایب آنها، معیارهای ازدواج ، تعریف تفاهم و توافق و نقش آنها در انتخاب و در زندگی، محدودیت ها و خطاهای دوره آشنایی، نامزدی، تعریف و تفاوت آن با دوره آشنایی، تعریف عشق ، ویژگی های فرد عاشق و انواع عشق از مباحث طرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

یزد

دفتر هیئت بدنسازی و پرورش اندام یزد با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان افتتاح و تارنمای آن رونمایی شد.

مسعود شریعتی در این مراسم گفت: بدنسازی جزو رشته هایی است که ظرفیت بالایی در جامعه دارد باید جایگاه اصلی هیئت بین آحاد جامعه مشخص شود که این رشته و این هیئت ورزشی چه جایگاه با اهمیتی دارد.

وی گفت: فعالیت‌هایی مانند داشتن دفتر مشخص و سایت تخصصی و دیگر فعالیت هایی که اکنون در هیئت بدنسازی در حال اجراست می تواند بسیار موثر باشد، که مردم با این رشته ورزشی به درستی آشنا شوند.

شریعتی اظهار کرد: اقبال مردمی به باشگاه های ورزشی نباید مورد لطمه قرار بگیرد و این جایگاه با حرکات بعضا اشتباهی که امکان دارد بعضی از باشگاه ها یا مربیان انجام دهند سقوط کند، که نظارت هیئت استان را می طلبد به صورت ویژه و تخصصی ورود کرده و با بازرسی از باشگاه ها جلوی تخلف های احتمالی را بگیرد.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر رایزنی هایی که با نهادهای ملی انجام شده است، اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با مکاتباتی که با خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد داشته، ان شاء الله به زودی راه های جدید کمک به باشگاه های ورزشی استان اعلام می شود.

همچنین مصطفی بوستانی رییس هیئت بدن سازی یزد با اشاره به جایگاه پرورش اندام و بدنسازی در بین جوانان افزود: بدنسازی از جمله رشته های ورزشی پایه است که همواره مورد توجه جوانان و خانواده هاست که شاهد حضور گسترده آنها درباشگاه های ورزشی هستیم که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم به این حضور لطمه وارد شود.

وی افزود: در سال جاری که ویروس کرونا در ایران و جهان شیوع پیدا کرده، بسیاری از باشگاه ها متضرر شدند که هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان با رایزنی هایی که با نهادهای مربوطه در استان و کشور داشته سعی در کم کردن این مشکلات دارد که این امر همت همه بخش های دولتی و خصوصی را می طلبد.

بوستانی ادامه داد: البته در حال حاضر نیز مسوولان باشگاه ها و مربیان با مشکلات بسیاری درگیر هستند که شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی بار بسیار سنگینی از لحاظ مالی بر دوش آنها گذاشته است.

*س_برچسب‌ها_س*