چهارشنبه 18 مهر 1403

سه میلیارد ریال برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند زنجان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه میلیارد ریال برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال از محل کمک‌های رهبر معظم انقلاب، بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب کارت هدیه و 506 سبد غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال در بین خانواده‌های زندانیان نیازمند در سطح این استان توزیع شد.

محمد جوادی روز دوشنبه در جریان دیدار با خانواده شماری از زندانیان استان زنجان افزود: در این ایام علاوه بر توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به شناسایی خانواده‌های خاص که دارای شرایط ویژه از جمله عائله زیاد و بیمار هستند، نیز اقدام شد.

وی اظهار داشت: ضمن سرکشی و بازدید از وضعیت زندگی این افراد و اهدای کمک‌های اضافه با تشکیل پرونده حمایتی جداگانه، اقدام فوری برای رسیدگی به مشکلات این اقشار آسیب‌پذیر به عمل آمد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: کمکی که از سوی رهبر انقلاب به خانواده زندانیان این استان تعلق گرفته بود پس از شناسایی دقیق توسط مددکاران زندان‌ها به 268 خانواده زندانی در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده و با حفظ کرامت و شان این خانواده‌ها اهدا شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر کمک نقدی، بسته‌های غذایی نیز شامل اقلام اساسی از قبیل برنج، تن ماهی، ماکارونی، چای، قند، خرما، پنیر، شکر و حبوبات در بین 500 خانواده زندانی نیازمند زندان‌های استان توزیع شده است.

جوادی با بیان اینکه باید حساب خانواده زندانی را از خود زندانیان جدا کنیم، تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی به‌ویژه کمک‌های خیرین برای حمایت از این خانواده‌ها، نیازمند تغییر نگرش در جامعه است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: این اقدامات به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان و همچنین اجرای دستورات ریاست سازمان زندان‌ها صورت گرفت که جای قدردانی از مسؤولان ارشد نظام به دلیل توجه و رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های حمایتی از این خانواده‌ها در سطح استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با همراهی روسای زندان‌ها و مسؤول مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان با حضور جداگانه در منزل خانواده زندانیان ضمن سرکشی و بررسی مشکلات آن‌ها نسبت به تحویل سبد غذایی و هدایای نقدی اقدام کرد.

*س_برچسب‌ها_س*