پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سه نفر در ارتباط با حمله به خانم ایرانی در برمینگام بازداشت شده‌اند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سه نفر در ارتباط با حمله به خانم ایرانی در برمینگام بازداشت شده‌اند

کاردار ایران در لندن با اشاره به بازداشت سه نفر در ارتباط با حمله به خانم ایرانی رای‌دهنده در برمینگام اعلام کرد عوامل حمله هنوز این خانم و خانواده‌اش را تهدید می‌کنند و سفارت با جدیت در حال پی‌گیری موضوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی حمله روز گذشته (جمعه) به خانم ایرانی رای دهنده در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در برمینگهام انگلیس که امروز به احضار «راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجامید، «سید مهدی حسینی متین» کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتی نوشت: با این خانم محترم و خانواده (پسر و همسرشان) که روز انتخابات در شهر برمینگهام توسط عوامل تروریست وابسته، ناجوانمردانه مورد ضرب و جرح واقع شدند، در تماس هستیم.

وی با ذکر این نکته که عوامل حمله هنوز آنها را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با جدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد. تاکنون سه نفر در این زمینه بازداشت شده‌اند. گفتنی است حسینی متین شب گذشته در توئیتی با انتشار فیلمی از حمله صورت گرفته به این خانم خبر داد و نوشت: مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، امروز در شهر برمینگهام خانم محترمی را که فقط برای رای دادن، ابتدایی‌ترین حق هر فرد برای مشارکت در تعیین سرنوشت آمده بود، وحشیانه مجروح کردند. سفارت در حال پیگیری موضوع از مجاری رسمی است. امروز نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار «راب مک ایر» سفیر انگلیس به وزارت خارجه در پی این قضیه خبر داد. انتهای پیام /
سه نفر در ارتباط با حمله به خانم ایرانی در برمینگام بازداشت شده‌اند 2