سه‌شنبه 17 مهر 1403

سه پمپ بنزین و یک عطاری متخلف در خراسان شمالی پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه پمپ بنزین و یک عطاری متخلف در خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد - ایرنا - سه جایگاه پمپ بنزین و یک واحد عطاری در استان خراسان شمالی به علت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، توسط دانشگاه علوم پزشکی پلمب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی این دانشگاه روز شنبه گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، یکی از اماکن پرخطر در انتقال ویروس و سرایت بیماری از طریق جایگاه های سوخت و نازل های بنزین است، که از فعالیت این سه جایگاه به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، جلوگیری شد.

علیرضا نوروزیان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای استان با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس، 735 مورد بازدید از جایگاه های عرضه سوخت استان انجام داده اند که بر این اساس میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این جایگاه ها 62 درصد عنوان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به خطرات جایگاه های سوخت و امکان ابتلا به کرونا در این مکان ها، رانندگان باید از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنند در غیر این صورت با استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف اقدام به سوخت گیری کنند و پس از انجام سوخت گیری، دستکش یکبار مصرف را سریعا در کیسه پلاستیکی قرار داده و یا در سطل زباله انداخته و سپس بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارند.

نوروزیان افزود: کارکنان پمپ بنزین ها باید به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، عملیات سوخت گیری را خود انجام دهند تا از هرگونه تماس شهروندان با نازل های سوخت جلوگیری شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی با بیان اینکه رانندگان باید از دادن کارت بانکی خود به اپراتورهای پمپ بنزین پرهیز کنند، گفت: آنها باید خود اقدام به کشیدن کارت کرده و از اپراتور بخواهند که رمز آنها را وارد کند.

نوروزیان تاکید کرد: جایگاه های عرضه سوخت به دلیل حضور رانندگان و مسافرانی از شهرهای مختلف، یکی از مکان هایی است که امکان ابتلا به بیماری کرونا در آن بسیار بالاست و رعایت اصول بهداشتی توسط رانندگان و اپراتورها، نقش مهمی در کاهش شیوع این ویروس دارد.

پلمب یک مغازه عطاری در بجنورد

مدیر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از پلمب یک مغازه متخلف عطاری در بجنورد خبر داد و گفت: این عطاری به علت فروش داروهایی بدون نشان استاندارد و سیب سلامت، مداخله در امور درمان و معاینه بیماران، تجویز خودسرانه و غیرقانونی دارو با توجه به ایام شیوع کرونا، با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه تعطیل شد.

محسن محمدزاده افزود: متصدیان این واحد متخلف عطاری نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

استان خراسان شماالی از ابتدای مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است که این وضعیت همچنان پایدار است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*