شنبه 14 مهر 1403

سه کتابخانه عمومی طی هفته کتاب در زنجان افتتاح می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه کتابخانه عمومی طی هفته کتاب در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: هفته کتاب امسال، سه کتابخانه عمومی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

امیرعلی نیکبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل کتابخانه حسینی مسجد جامع شهر زنجان، کتابخانه امام علی شهر قیدار و کتابخانه عمومی روستای محمودآباد در شهرستان خدابنده است.

وی ادامه داد: احداث و تجدید بنای کتابخانه حسینی در زیربنای 521 مترمربع از محل کمک های مسجد سید، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان و تامین تجهیزات از سوی بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی محقق شده است.

نیکبخش اظهار داشت: این کتابخانه پس از نزدیک 15 سال تعطیلی، هفته کتاب امسال پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه امام علی (ع) نیز در زمینی به مساحت یک‌هزارو 500 مترمربع با زیربنای 850 مترمربع ساخته و تمامی تجهیزات، کتاب و منابع مورد نیاز آن خریداری شده و آماده بهره برداری است.

وی گفت: کتابخانه عمومی "شهید صفدرعلی کبودخانی" در روستای محمودآباد با زیربنای 247 مترمربع، یک کتابخانه خیرساز است و توسط یک خیر جوان 35 ساله در این روستا احداث شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هم اکنون حدود 85 هزار نفر در این استان معادل 8.5 درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از 2 برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان 97 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 36 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*