سه‌شنبه 17 مهر 1403

سوابق ساختمان‌های پرمخاطره عمومی استان مرکزی باید در فرمانداری ثبت شود / پاساژ طلای اراک باید سریع تر ایمن سازی شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سوابق ساختمان‌های پرمخاطره عمومی استان مرکزی باید در فرمانداری ثبت شود / پاساژ طلای اراک باید سریع تر ایمن سازی شود

مخلص الائمه گفت: سوابق ساختمان‌ها با اولویت ساختمان‌های پرمخاطره عمومی باید در فرمانداری‌های شهرستان‌های استان مرکزی ثبت شود تا تحرکی به نفع مردم در این استان آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی امروز در شورای پدافند غیرعامل گفت: وقوع حادثه برای برخی از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و خصوصی هرچند وقت یک بار در کشور عوامل متعددی دارد که یکی از آنها وجود فساد و زد و بند بازی است که باید با قاطعیت مقابل این معضل ایستادگی کرد.

مخلص الائمه اظهار کرد: حادثه متروپل آبادان یک واقعه دردناکی است که دولت برای رفع مشکلات تمام توان را پای کار آورده و این آمادگی را داریم همه ظرفیت های لازم در استان مرکزی را برای رفع مشکلات این حادثه بسیج کنیم.

وی ادامه داد: تمامی مالکان ساختمان‌های غیر ایمن به طور حتم مسئول بوده و از آنان بازخواست می شود و منتظر حادثه نخواهیم ماند و با شتاب موثر باید به سراغ این ساختمان ها رفت.

استاندار مرکزی بیان کرد: تشکیل سوابق ساختمان‌ها با اولویت ساختمان های پرمخاطره عمومی باید در فرمانداری‌های شهرستان‌های استان مرکزی تشکیل شود تا تحرکی به نفع مردم در این استان آغاز شود.

مخلص الائمه افزود: برخی کلینیک‌ها و مجموعه‌های درمانی این استان از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و بعضی خدمات پیش پاافتاده نیز در آنها وجود نداشته و نیاز است مقداری از درآمدهای حاصله در این مکان‌ها برای آسایش مردم هزینه شود.

وی ادامه داد: پاساژ طلای اراک و کلیه اماکن پرخطری که تمامی مردم نسبت به نا ایمنی آنها نیز هشدار داده اند باید ایمن سازی شود و در سریع ترین زمان باید صورت پذیرد.

مخلص الائمه گفت: استانداری مرکزی نسبت به ایفای تعهدات و دستگاه‌های اجرایی و حقوق مردم مسئول بوده و شهرداری‌ها در این مهم در خط مقدم قرارداشته و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نمی شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: حادثه متروپل آبادان زنگ خطر مجددی به مدیران، ناظران و مالکان ساختمان‌ها است تا در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند و همه باید از این حادثه درس بگیرند.

مخلص الائمه گفت: وقوع این حوادث موجب می شود کشور در زمینه ایمن سازی و جلوگیری از وقوع حوادث چند قدم به جلو حرکت کند و پس از وقوع این حوادث مسئولان به دنبال جور کردن مدارکی هستند که وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صدور هشدارهای کتبی توسط مسئولان کار درستی بوده و نیاز است آتش نشانی و دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در قالب تشریفات اداری و صدور هشدارها انجام دهند.

انتهای پیام /