سه‌شنبه 3 مهر 1403

سورپرایز گاریدو برای پرسپولیسی‌ها لو رفت / دربی دیدن‌تر شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سورپرایز گاریدو برای پرسپولیسی‌ها لو رفت / دربی دیدن‌تر شد

عملکرد نامناسب عیسی آل کثیر در فصل جدید لیگ برتر موجب شد تا گاریدو، سرمربی اسپانیایی، این بازیکن را به نیمکت فرستاده و از او استفاده نکند.

با وجود حضور عیسی آل کثیر در دیدار قبلی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک (از دقیقه 82 به جای علیپور) از اردوی تیم پرسپولیس خبر می‌رسد درخشش لوکاس ژوائو (از دقیقه 82 به جای خدابنده لو) در دقایق اندک حضورش مقابل آلومینیوم باعث شد تا گاریدو به تعریف و تمجید از این بازیکن پس از دیدار مقابل آلومینیوم اراک بپردازد.

درخشش علی علیپور در دیدار مقابل آلومینیوم اراک با به ثمر رساندن یک گل و گرفتن یک پنالتی، همچنین درخشش ژوائو و مصدومیت اورونوف این احتمال را بیشتر کرد که گاریدو در دیدار مقابل استقلال از لوکاس ژوائو از ابتدا در ترکیب پرسپولیس استفاده کند.

اینکه ژوائو به عنوان هافبک نفوذی و مهاجم سوم پشت سر زوج خط حمله پرسپولیس به میدان برود یا از ابتدا در کنار علی علیپور به عنوان تشکیل دهنده زوج دونفره خط حمله پرسپولیس بازی کند قطعاً تا ظهر روز دربی (فردا) مشخص خواهد شد. آنچه مسلم است اینکه گاریدو ثابت کرده با کسی در تیمش تعارف ندارد و حتی آل کثیر که سابقه گلزنی در دربی دارد را هم نیمکت نشین می کند.

ژوائو، سابقه بازی در تیم‌های ناسیونال پرتغال، شفیلدونزدی، بلکبرن و ریدینگ انگلیس و شانگهای پورت چین را نیز در کارنامه دارد.

این مهاجم که بیشتر دوران بازیگری خود را در سه تیم انگلیسی ذکر شده و چمپیونشیپ انگلیس طی کرده، علاوه بر سابقه گلزنی به آرسنال در جام اتحادیه، حضور بین 5 گلزن برتر لیگ دسته یک انگلیس را هم در سال 2021 تجربه کرده است.

ژوائو در سال 2023 به شانگهای پورت پیوست و با این تیم قهرمان سوپرلیگ چین شد.

لوکاس ژوائو پس از بازی برای تمام رده‌های سنی تیم ملی پرتغال و حتی انجام دو بازی برای تیم ملی بزرگسالان این کشور در سال 2022 ملیت خود را تغییر داد و از آن زمان برای تیم ملی آنگولا به میدان می‌رود.

قرارداد ژوائو با پرسپولیس یک ساله است.

سورپرایز گاریدو برای پرسپولیسی‌ها لو رفت / دربی دیدن‌تر شد 2