پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سوریه بر لزوم تقویت روابط علمی مشترک با ایران تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سوریه بر لزوم تقویت روابط علمی مشترک با ایران تاکید کرد

تهران - ایرنا - بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه دوشنبه شب بر تمایل کشورش برای تقویت روابط علمی مشترک با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سوریه، وی این سخنان را در دیدار با قاسم تقی زاده، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر ایران و هیئت همراه وی در دمشق بیان کرده است.

دو طرف همچنین راه‌های ارتقای همکاری های علمی و فناوری دو کشور را بررسی کردند.

وزیر علوم سوریه بر تمایل کشورش برای تقویت روابط علمی مشترک نسبت به افزایش بورسیه تحصیلی، برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی و تبادل تجربیات، ایده ها و تحقیقات مشترک تاکید کرد.

وی به اهمیت بهره مندی از تجربیات علمی و فناوری متعلق به دانشگاه صنعتی اشتر و مراکز تحقیقاتی ایران و تلاش در زمینه انتقال فناوری به دانشگاه های سوریه اشاره کرد.

وزیر علوم سوریه همچنین بر اهمیت فعال‌سازی تفاهم‌نامه های امضا شده میان دو طرف و گسترش آن‌ها برای تأمین منافع متقابل و احداث آزمایشگاه‌های علمی - تحقیقاتی و تبادل سفرها و دیدارهای کوتاه میان محققان تاکید کرد.

تقی زاده نیز با اشاره به روابط دو کشور و برنامه های مختلف همکاری های علمی، فرهنگی و پژوهشی، بر آمادگی ایران برای ارائه هر چه بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وی پیشرفت های ایران در زمینه هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، محیط زیست، صنایع دارویی و شیمیایی، ماهواره و فناوری های نظامی، خودکفایی و تامین نیازهای داخلی خود را تشریح کرد.

برچسب‌ها