یک‌شنبه 18 شهریور 1403

سوگواره هنر عاشورایی در برج آزادی برپا شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
سوگواره هنر عاشورایی در برج آزادی برپا شد
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در جریان این مراسم، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برج آزادی همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم با برگزاری سوگواره هنر عاشورایی میزبان شهروندان است. در این راستا مجموعه آثار فرهنگی و هنری از قومیت‌های مختلف ایران عزیز در قالب‌های گوناگون در گالری‌ها و تالارهای مختلف برج آزادی اجرا می‌شود که دربرگیرنده جذابیت‌ها و تفاوت‌هایی است که می‌تواند فضای مناسبی را در این ایام عزیز برای سوگواران حضرت سیدالشهدا (ع) رقم بزند.

او افزود: یکی از ویژگی‌های این رویداد هنری حضور توامان هنرمندان بزرگسال، کودک و نوجوانی است که تلاش می‌کنند آثار خود را در بخش‌های مختلف ارائه دهند. فعالیت‌هایی که به نوعی ادامه‌دهنده بخشی از برنامه‌هایی است که بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای این ایام عزیز در مجموعه‌های تحت پوشش خود تدارک دیده است. ما علاوه بر اجرای این برنامه‌ها در برج آزادی، ویژه برنامه‌هایی را نیز در پهنه رودکی در نظر گرفته‌ایم که عمده آنها مشتمل بر اجرای آثار نمایشی است. مسیری که تصمیم داریم به یاری خداوند آن را در ایامی غیر از دهه اول محرم نیز ادامه دهیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به دیگر اقدامات این مجموعه در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: علاوه بر برگزاری مجالس شبیه‌خوانی که این شب‌ها در پهنه رودکی برگزار می‌شود، این آمادگی را داریم که بخش‌هایی از رویداد «سوگواره هنر عاشورایی» را در پهنه رودکی نیز اجرا کنیم. این در حالی است که برنامه‌ریزی برای اجرای آثار نمایشی در تالار وحدت، اجرای چند مجلس روضه‌خوانی به شیوه قدیم از جمله آیین چهارپایه‌خوانی و رایزنی با چند هنرمند فعال حوزه موسیقی برای اجرای برنامه‌های موسیقایی مرتبط با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر برنامه‌های‌مان طی روزهای آینده است.

اله‌یاری در بخش پایانی اظهارات خود از برگزاری نمایشگاهی با موضوع نمایش ادوات قدیمی و تاریخی هنر تعزیه در برج آزادی تهران طی روزهای آینده با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد.

«سوگواره هنر عاشورایی» با ارائه آثاری از هنرمندان در حوزه‌های پوستر، عکس، نقاشی، اینفوگرافیک و نمایش، تا 14 شهریور میزبان مخاطبان است. این رویداد با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

سوگواره هنر عاشورایی در برج آزادی برپا شد 2