سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سپاهان مورایس آماده حضور پرقدرت در فصل جدید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سپاهان مورایس آماده حضور پرقدرت در فصل جدید

در فاصله دو روز مانده آغاز لیگ‌برتر، از روند پیش فصل یکی از جذاب‌ترین و پر مهره‌ترین تیم‌های لیگ می‌پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هواداران تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان که پس از پایان فصل تلخ بیست و یکم با شوک جدایی اسطوره و سرمربی تیم خود بسیار اندوهمگین شده بودند حالا مدتی است چشم‌انتظار شروع فصل جدید هستند تا تیم کهکشانی خود را با حضور سی و یکمین مربی برتر جهان یعنی ژوزه مورایس دستیار معروف مورینیو که سابقه همکاری در تیم های رئال مادرید، چلسی و اینتر میلان را باهم دارند، ببینند.

تیم فوتبال سپاهان در فصل گذشته با 16 برد، 8 مساوی و 6 باخت، 56 امتیاز کسب کرد و پس استقلال و پرسپولیس رتبه سوم را با محرم نویدکیا به‌دست آورد.

پس از پایان لیگ برتر، محرم نویدکیا سرمربی این تیم به همراه چند تن از ستاره‌های سال‌های اخیر این باشگاه از جمله سجاد شهباززاده، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی ولیسیانی و... جدا شدند.

بررسی 143 گزینه برای رسیدن به ژوزه مورایس

اما محمدرضا ساکت پس از بررسی 143 گزینه ژوزه مورایس، مربی نام آشنای جهان روی نیمکت این تیم آورد تا آغاز ساخت یک تیم کهکشانی شود.

پس از انتخاب ژوزه مورایس به عنوان جانشین مربی محبوب طلایی‌پوشان دیار نصف‌جهان، خرید‌های بزرگ این تیم یکی از پس از دیگری آغاز شد و از این بین می‌توان به پیوستن رامین رضاییان، الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز، محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور اشاره کرد.

دروازه طلایی‌پوشان توسط رشید مظاهری بیمه شد

دروازه این تیم فصل گذشته با تهدیدات شدیدی مواجه شد که در نقل و انتقالات نیم فصل، کریستوف کنت گلر انریشی سپاهان جای خود را به رشید مظاهری داد تا خیال هواداران سپاهان تا حدود زیادی از چهارچوب دروزاه راحت شود. حال فصل جدید هم همانند نیم فصل گذشته، دروازه طلایی‌پوشان توسط رشید مظاهری بیمه می‌باشد.

*زوج برزیلی قلب دفاع طلایی پوشان

خط دفاع سپاهان هم که چه در آسیا و چه در لیگ متزلزل بود این فصل با دگرگونی مواجه شده و پس از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا مهدی‌زاده و عزت پورقاز، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و نیلسون جونیور را به خدمت گرفت تا خط دفاعی این تیم قدرتمند وارد مسابقات شود.

*ستاره سابق اورتون و والنسیا در خط هافبک

در خط هافبک اما سپاهان با از دست‌دادن سروش رفیعی مرکز متحرک خود، مانوئل فرناندز، ستاره سابق اورتون و والنسیا را به خدمت گرفت تا در کنار یاسین سلمانی، محمد کریمی، جلال علیمحمدی و مسعود ریگی قلب میانه زمین سپاهان باشند.

خط حمله سپاهان تغییری خاصی نسبت به فصل قبل نکرده و تنها با جدایی آقای گل دو فصل قبل خود یعنی شهباززاده و خرید کامسوبا استرالیایی در پست وینگر پا به میادین می‌گذارد.

*ارزیابی خارجی های جدیدالورود در اردوی ترکیه

سپاهان مورایس برای هرچه بیشترشدن آمادگی خود، اردوی پیش فصل را در ازمیر ترکیه برگزار کرد که خارجی‌های جدید این تیم نیز در آنجا مورد ارزیابی و در نهایت با عقد قراردادی به این تیم پیوستند.

در این اردوی ده روزه سپاهان سه دیدار تدارکاتی با تیم‌های داریکا اسپور، استانبول اسپور ترکیه و مسیمیر قطر برگزار کرد که نتیجه آن یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بود.

سپاهان در اولین مصاف خود در لیگ برتر، روز جمعه 21 مردادماه به مصاف رقیب سنتی خود استقلال تهران در ورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی می‌رود.

حدس برای ترکیب اولیه سپاهان کمی دشوار به نظر می‌رسد اما با این حال چهار سیستم احتمالی که می‌توان شاگردان مورایس در آن به بازی بپردازند بدین شرح است:

سپاهان در لیگ بیست و دوم جزو اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی محسوب شده و پارامترهای رسیدن به این عنوان را دارد. اصلی‌ترین فاکتورهای قهرمانی سپاهان نسبت به سایر مدعیان را می‌توان در حضور کادرفنی قدرتمند، یارگیری اصولی و پوشاندن نقاط ضعف فصل گذشته و زود شروع کردن برنامه‌های آماده‌سازی پیش‌فصل خلاصه کرد.

مورایس رزومه بسیار خوبی دارد و می‌تواند سطح کیفی سپاهان را ارتقا دهد. از طرف دیگر زردپوشان اصفهانی بازیکنان خارجی موثر و رزومه‌داری را به ترکیب خود اضافه کرده‌اند و در نقل و انتقالات تلاش کردند تا نقاط ضعف تیم‌شان را پوشش دهند. پشت سر گذاشتن اردوی آماده‌سازی در ترکیه و بازی‌های تدارکاتی مناسب یکی دیگر از پارامترهای موفقیت سپاهان برای فصل پیش‌رو به شمار می‌رود و زردپوشان اصفهانی جزو موفق‌ترین تیم‌ها در روند آماده‌سازی پیش‌فصل لقب گرفته‌اند.

انتهای پیام /

سپاهان مورایس آماده حضور پرقدرت در فصل جدید 2