دوشنبه 16 مهر 1403

سپاه خراسان شمالی 450 نقطه را برای مقابله با کرونا شناسایی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سپاه خراسان شمالی 450 نقطه را برای مقابله با کرونا شناسایی کرد

بجنورد - ایرنا - مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: سپاه استان 450 نقطه عملیاتی را برای مقابله با ویروس کرونا در مناطق روستایی و محلات شهری شناسایی کرده است.

عین الله حاتمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان اشاره و اظهار داشت: هم اینک مهمترین ماموریت این قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در سطح روستاها و محلات شهری است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح با خانه های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت همکاری داریم و برای هماهنگی بیشتر شورای راهبردی با ترکیبی از فرماندهان بسیج محلات، مسوول خانه بهداشت، اعضای شوراهای اسلامی روستا و امام جماعت مسجد محله تشکیل شده است.

وی بر آموزش مسایل بهداشتی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تمام افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند به این قرارگاه معرفی خواهند شد و اطلاعات آنان نیز در اختیار قرار می گیرد.

حاتمی اظهار داشت: با مشارکت خانه های بهداشت به در منزل افرادی که بیمار دارند مراجعه کرده و از اطرافیان بیمار نیز تست کرونا خواهیم گرفت و آموزش های لازم را در خصوص پیشگیری به آنان ارایه می کنیم.

مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: قرار است تست های تشخیص 20 دقیقه ای ویروس کرونا نیز در اختیار قرارگاه شهید سلیمانی قرار گیرد که در تمامی این نقاط توزیع شده و از همه اطرافیان بیمار به سرعت تست گرفته خواهد شد.

وی بر لزوم مراقبت از بیماران در منزل تاکید کرد و افزود: برخی از مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به بستری در بیمارستان ها ندارند اما باید در خانه از برخی از مراقبت ها بهره مند شوند.

حاتمی اظهار داشت: با دانشگاه علوم پزشکی استان باید در این خصوص برنامه مشترکی داشته باشیم تا بیماران در خانه خدمات موردی را دریافت کنند که هم اینک مقدمات این طرح فراهم شده است.

وی افزود: همچنین افرادی که تست کرونای آنان مثبت باشد به شرط رعایت قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی، اگر از ناحیه کسب و کار آسیب دیده باشند، بسته های معیشتی دریافت خواهند کرد.

خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 350 هزار نفر بسیجی دارد.

اعضای بسیج در قالب 22 سازمان قشری سازماندهی شده اند، بیشترین شمار بسیجیان استان با 50 درصد، عضو بسیج محله هستند و شمار زیادی از جمعیت استان شامل زن و مرد، در قالب بسیج محلات سازماندهی شده اند.

بسیج محلات با محوریت مسجد در جای جای استان پراکنش و عضو دارد و در اجرای طرح های گسترده بسیار کمک رسان است که نمونه بارز آن در جریان شیوع ویروس کرونا به عینه مشاهده می شود.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی بوده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*