یک‌شنبه 8 مهر 1403

سپاه قزوین اولین کمپ ماده 16 معتادان متجاهر را احداث می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سپاه قزوین اولین کمپ ماده 16 معتادان متجاهر را احداث می‌کند

قزوین - ایرنا - سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اولین کمپ ماده 16 نگهداری معتادان متجاهر (مدیریت دولتی) را در مساحتی به وسعت 2 هزار هکتار احداث و راه‌اندازی می‌کند.

معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمپ در منطقه‌ای متعلق به مجموعه سپاه استان واقع در ضلع شمالی نیروگاه شهید رجایی قرار دارد که از آن برای آموزش بسیجیان استفاده می‌شد و اکنون این فضا برای نگهداری معتادان ماده 16 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار امیرعلی حسینیانی با بیان اینکه برای توسعه این فضا باید چند هزار متر دیگر نیز به آن افزوده شود، افزود: برای انجام موضوعاتی از قبیل آموزش صنعتی، کشاورزی و تولیدی به معتادان نیاز است که چند هکتار از اراضی منطقه نیز به این محیط افزوده شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این مکان 9 ابنیه قابل استفاده وجود دارد که نیازمند بازسازی است و با داشتن خوابگاه، سرویس بهداشتی و ساختمان تاسیسات و آشپزخانه می‌توان دیگر محیط‌های اداری و آموزشی را به آن اضافه کرد.

سرهنگ پاسدار حسینیانی تاکید کرد: با توجه به اینکه نگهداری معتادان بدون بازپروی و مهارت افزایی نمی‌تواند به سلامت این افراد منجر شود، بنابراین لازم است که کارشناسان بهزیستی، دستگاه قضایی و علوم پزشکی از این فضا بازدید کرده و یک محیط استاندارد و کاملا بهداشتی در بین استان‌های همجوار ایجاد کنیم.

این مسؤول بیان داشت: لازم است که یک روحانی، روانشناس و پزشک نیز به صورت دائم در این کمپ حضور داشته باشند و رسیدگی و نظارت بر معتادان نیز به صورت مستمر ادامه یابد.

معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها باید در این موضوع لحاظ شود تا سپاه و بسیج بتوانند به خوبی ماموریت‌های مورد نظر را عملیاتی سازد.

راه‌اندازی کمپ ماده 16 معتادان یکی از مطالبات اولویت‌های اصلی استان در حوزه مسائل اجتماعی بود که برای در چند سال گذشته از سوی بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان مورد تاکید قرار داشت.

استان قزوین دارای یک هزار و 800 معتاد متجاهر بوده و نرخ شیوع اعتیاد در این استان 2.97 درصد است.

*س_برچسب‌ها_س*