جمعه 31 فروردین 1403

سکوت طولانی پنتاگون درباره آتش‌سوزی در ناو جنگی آمریکایی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سکوت طولانی پنتاگون درباره آتش‌سوزی در ناو جنگی آمریکایی

نیویورک - ایرنا - پنتاگون با گذشت بیش از 14 ساعت از شروع آتش‌سوزی در ناو جنگی بونهوم ریچارد آمریکا، همچنان درباره دلایل وقوع این حادثه سکوت است.

بر پایه گزارش نیروی دریایی آمریکا حوالی ساعت 8.30 دقیقه صبح یکشنبه وقوع یک آتش سوزی در ناو جنگی بونهوم ریچارد که در اسکله سن‌دیگو متوقف بود، اعلام شده است.

از ساعت 9 صبح هم آتش‌نشان‌ها برای اطفای حریق به محل رسیده‌اند. حوالی ساعت 1 بعدازظهر هم برخی از ناوشکن‌های موشکی به اسکله‌های دورتری منتقل شدند تا از انفجار یا آتش سوزی احتمالی مصون بمانند.

ناو آمریکایی بانهام ریچارد که از سال 1988 وارد نیروی دریایی آمریکا شده، 257 متر طول دارد و نزدیک به 1000 نفر خدمه در آن خدمت می کنند.

فرماندهان این ناو، این حادثه را یک فاجعه غمبار نامیده‌اند که تا کنون 17 نظامی و 4 غیرنظامی را راهی بیمارستان کرده است و سرنوشت مابقی خدمه این ناو مشخص نیست.

در حالی که گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی ان ان و فاکس نیوز حاکی از وقوع انفجار و سپس آتش‌سوزی در این ناو آمریکایی است، بی بی سی در نخستین خبر خود اظهار کرد: همزمان با آتش سوزی، صدای انفجار هم از عرشه این ناو به گوش رسیده است.

با وجود بیش از 14 ساعت از وقوع این حادثه، در آخرین بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا آمده است که هنوز منشا این آتش‌سوزی مشخص نیست.

*س_برچسب‌ها_س*