پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سیاستمدار فرانسوی: رهبران اروپا اقتصاد را نابود کردند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سیاستمدار فرانسوی: رهبران اروپا اقتصاد را نابود کردند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه طی اظهاراتی با انتقاد شدید از سیاست‌های رهبران اتحادیه اروپا، تأکید کرد که آن‌ها می‌خواستند از تحریم‌ها برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه استفاده کنند، اما در عوض اقتصاد خود را نابود کردند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، طی اظهاراتی تأکید کرد که رهبران اتحادیه اروپا می‌خواستند از تحریم‌ها برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه استفاده کنند، اما در عوض اقتصاد خود را نابود کردند.

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: همه یوروکرات‌ها (بروکرات‌های اتحادیه اروپا) قول دادند که اقتصاد روسیه را به زانو دربیاورند.

فیلیپو با اشاره به رشد پنج برابری اقتصاد روسیه نسبت به اقتصاد فرانسه، افزود: آنها (رهبران اروپایی) با تحریم‌های احمقانه و سیاست‌های افراطی خود اقتصاد ما را نابود کردند!

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

این سیاستمدار یادآور شد که در حالی که صندوق بین المللی پول (IMF) چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال جاری میلادی را به 0.7 درصد کاهش داده است، چشم انداز روسیه را از 2.6 درصد به 3.2 درصد بهبود بخشید.

فیلیپو در همین راستا خواستار برکناری مقامات مسئول تصویب این تحریم‌ها و رفع محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 16 آوریل، صندوق بین المللی پول گزارش جدیدی در مورد رشد اقتصاد جهانی ارائه کرد که در آن پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2024 را به سمت بالا اصلاح کرد.

بر اساس برآوردهای این صندوق، نرخ رشد اقتصاد روسیه در سال های گذشته و جاری از همین شاخص در کشورهای گروه 7 که روسیه را تحریم کرده‌اند، بیشتر است.

در سال 2023، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به میزان 2.5 درصد (با پیش بینی 2.7 درصدی در سال 2024)، تولید ناخالص داخلی فرانسه 0.9 درصد (با پیش بینی 0.7 درصدی برای سال 2024) و تولید ناخالص داخلی ایتالیا 0.9 درصد (با پیش بینی 0.7 درصدی برای سال 2024) رشد کرد.

اقتصاد بریتانیا نیز 0.1 درصد (با پیش بینی 0.5درصدی برای سال 2024) رشد کرد. در آلمان نیز سال گذشته کاهش 0.3 درصدی ثبت شد، در حالی که امسال رشد اقتصادی 0.2 درصد پیش بینی می شود.