پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاست واشنگتن فرصت‌دهی به تل‌آویو برای شهرک‌سازی است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سیاست واشنگتن فرصت‌دهی به تل‌آویو برای شهرک‌سازی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا با مدیریت منازعه فلسطینی - اسرائیلی به جای حل این منازعه، به رژیم صهیونیستی فرصت می‌دهد تا طرح الحاق کرانه باختری را تکمیل کند. در این بیانیه از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواسته شده است تا دست از سیاست مدیریت منازعه برداشته و اقدام عملی برای حل این منازعه بر اساس مرجعیت‌های...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا با مدیریت منازعه فلسطینی - اسرائیلی به جای حل این منازعه، به رژیم صهیونیستی فرصت می‌دهد تا طرح الحاق کرانه باختری را تکمیل کند.

در این بیانیه از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواسته شده است تا دست از سیاست مدیریت منازعه برداشته و اقدام عملی برای حل این منازعه بر اساس مرجعیت‌های صلح بین‌المللی، اصل زمین در برابر صلح، و گزینه راه‌حل دو دولت، اتخاذ کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، در این بیانیه به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت واحد‌های صهیونیست‌نشین جدید در قدس شرقی اشاره شده و آمده است که این امر نشان می‌دهد که کابینه رژیم صهیونیستی اعتنایی به صلح و خواسته‌های بین‌المللی در مخالفت با شهرک‌سازی ندارد.

پنجشنبه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت اجتناب رژیم صهیونیستی از اتخاذ هر گونه اقدامات یکجانبه که به تضعیف راه‌حل دو دولت منجر می‌شود از جمله فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی تأکید کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته با هشت طرح شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله ساخت 1058 واحد صهیونیست‌نشین در شهر قدس شرقی موافقت کرد.