شنبه 7 مهر 1403

سید حسن نصرالله به روایت آقای سفیر / پس‌لرزه خطای استراتژیک اسرائیل؛ خروش محور مقاومت علیه تل‌آویو

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سید حسن نصرالله به روایت آقای سفیر / پس‌لرزه خطای استراتژیک اسرائیل؛ خروش محور مقاومت علیه تل‌آویو

اقتصادنیوز: احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان در مورد اقدام ایران علیه اسراییل در پاسخ به شهادت سیدحسن نصرالله گفت: ایران که یکی از بازوان اصلی مقاومت است، در این رابطه ساکت نخواهد ماند. همان‌طور که در بیانیه رهبری و حکم جهادی آمده، از این به بعد تحولات به سمت یک حرکت جدی، حساب‌شده و دقیق پیش خواهد رفت.

به گزارش اقتصادنیوز، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، را تأیید کرد. این خبر بسیاری از افراد در خاورمیانه را شوکه کرد. روز گذشته، اسرائیل 4 ساختمان در بیروت را بمباران کرد و دقایقی بعد مشخص شد که در زیرزمین یکی از این ساختمان‌ها جلسه‌ای با حضور سران حزب‌الله برگزار شده بود. از همان ابتدا احتمال شهادت سید حسن نصرالله مطرح شد، اما خبرهای ضدونقیضی منتشر شد.

احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان که دیدارهای متعددی با سید حسن نصرالله داشته است، در گفت‌وگو با اقتصادنیوز به بررسی شهادت او و پیامدهای این اقدام اسرائیل پرداخته است.

دستمالچیان گفت: هنوز مشخص نیست جانشین سیدحسن نصرالله چه کسی خواهد بود، اما اگر هاشم صفی‌الدین به این سمت منصوب شود، او فردی بسیار آموزش‌دیده، فهیم و نسخه‌ای از نصرالله است.

وی در ادامه توضیح داد: او آموزش‌های سیاسی، عقیدتی، ساختاری و نظامی دیده و در کنار نصرالله کارهای سازمانی انجام داده است. هرچند نصرالله تجربه‌های مهمی در مبارزات داشت، صفی‌الدین نیز توانایی پر کردن این جایگاه را دارد.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: من سیدحسن نصرالله را از دوران حضورم در بیروت می‌شناسم. او فردی بسیار ساختارمند و تشکیلاتی بود و اساس تشکیلات مستحکم حزب‌الله را بنا نهاد. از اوایل جوانی دغدغه او تشکیلات و مبارزه بود و از بنیان‌گذاران اصلی حزب‌الله به شمار می‌رود.

در ادامه اشاره کرد: او هم در مدیریت و هم در تحلیل مسائل بسیار قوی بود که این را از نزدیک مشاهده کرده‌ام. این اولین بار نیست که فرماندهی در این سطح به شهادت می‌رسد. شهید سید عباس موسوی نیز دبیرکل حزب‌الله بود و پس از شهادتش، حزب‌الله عملیات‌های موفقی انجام داد که منجر به اخراج اسرائیل از لبنان شد. در جنگ 33 روزه نیز عزت و مقاومت بی‌نظیری از خود نشان دادند.

دستمالچیان در مورد پاسخ حزب‌الله و محور مقاومت به اسراییل گفت: امروز حزب‌الله تشکیلاتی بسیار منسجم‌تر از گذشته دارد و پاسخ دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی خواهد داد. همان‌طور که رهبری فرمودند، استحکام حزب‌الله به حدی است که ترور یک شخصیت بلندپایه مانند نصرالله تأثیری بر مبارزات جهادی نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با ترور نصرالله مرتکب یک خطای استراتژیک و فاحش شده است، مشابه زمانی که سید عباس موسوی را ترور کردند. این اقدام تبعات سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت. اگر آن زمان حزب‌الله تنها بود، امروز محور مقاومت به هم پیوسته است و آتش خشم آن‌ها علیه اسرائیل شعله‌ور خواهد شد.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: در یک سال گذشته محور مقاومت به اسرائیل ضربات خردکننده‌ای وارد کرده و از این به بعد حملات بیشتر و سنگین‌تری انجام خواهد شد. ایران که یکی از بازوان اصلی مقاومت است، در این رابطه ساکت نخواهد ماند. همان‌طور که در بیانیه رهبری و حکم جهادی آمده، از این به بعد تحولات به سمت یک حرکت جدی، حساب‌شده و دقیق پیش خواهد رفت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید