پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سینمای مستند

سینمای مستند

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با صدور احکامی، دبیر و داوران بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی این رویداد هنری را معرفی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مستندهای «ارتعاشاتی از غزه»، «مادر دانا، مولود گنج»، «نخ طلایی»، «سفر، آینده عشایر قزاق»، «در دست ساخت» و «آر 21 نامی مستعار برای همبستگی» در مرکز گسترش اکران می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم

حسین نامدار از یاران نزدیک شهید زین‌الدین است؛ خاطرات او از وی، روایتی از لحظات دلهره‌آور در عملیات خیبر تا شوخی و خنده با سربازان است.

خبرگزاری تسنیم

مستند «یزد الی یزد» به ماجرای قیام یک بنای معروف یزدی می‌پردازد که سعی می‌کند شاه باشد.

خبرگزاری تسنیم

پرونده چهاردهمین جشنواره عمار، امشب بسته خواهد شد؛ در کنار آثار خوب جشنواره امسال، نمایش برخی آثار تکراری تلویزیون، نقطه ضعف بزرگی برای این اتفاق سینمایی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «یزد الی یزد» به کارگردانی حسن نقاشی پس از پژوهش و جمع‌آوری اسناد به فیلمبرداری رسید. این مستند ماجرای کم‌تر شنیده شده به قدرت رسیدن لوطیان در یزد را بازگو می‌کند و اسناد و مدارکی را در این باره برای اولین بار به نمایش می‌گذارد. حسن نقاشی کارگردان «یزد الی یزد» درباره این مستند گفت: اواخر...

وب‌گاه مشرق نیوز

ضدانقلاب، لیبرال ها و تکنوکرات ها دست به دست هم دادند تا نابودش کنند اما او از درد زاده می شد و از زخم رشد می کرد. او به تنهایی یک جبهه بود و گردانی رزمنده بود مثل گردان حمزه...

وب‌گاه خبر آنلاین

آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری» در گروه سینمایی هنروتجربه شب گذشته در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم مستند «از مشروطیت تا سپنتا» ساخته محمد تهامی‌نژاد، پژوهشگر تاریخ و مستندساز معاصر، عصر روز گذشته در سالن فردوس به نمایش درآمد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان سینمای مستند کشور با اشاره به حضور تعداد چشمگیری از کارگردان‌های کار اولی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره‌های بین‌المللی فجر و سینما حقیقت امسال اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «مهرداد زاهدیان»، «هادی معصوم‌دوست»، «پریسا عشقی»، «علی همراز» و «میثم شاه‌بابایی» به عنوان اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سودای سیمرغ یکی از مهم ترین بخش‌های جشنواره فیلم فجراست،‌بخشی که در آن هرساله کارگردانان شناخته و جوان برای کسب سیمرغ بلورین فجر به رقابت می‌پردازند و حالا در این دوره از جشنواره فیلم فجر 22 کارگردان در بخش سودای سیمرغ باهم رقابت می‌کنند تا ویترین افتخاراتشان را پر کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند انتخاب و مهرداد زاهدیان به عنوان رئیس این انجمن معرفی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«مهرداد زاهدیان»، «هادی معصوم‌دوست»، «پریسا عشقی»، «علی همراز» و «میثم شاه‌بابایی» به عنوان اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهرداد زاهدیان، هادی معصوم‌دوست، پریسا عشقی، علی همراز و میثم شاه‌بابایی به عنوان اعضای هیات‌مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند. در این جلسه با رای موافق همه اعضا، مهرداد زاهدیان به‌عنوان رییس انجمن انتخاب شد. همچنین هادی معصوم‌دوست به‌عنوان نایب رییس، پریسا عشقی دبیر، علی همراز خزانه‌دار و میثم شاه‌بابایی به‌عنوان عضو هیات‌مدیره...

خبرگزاری دانشجو

مستند «از مشروطیت تا سپنتا» ساخته محمد تهامی‌نژاد پژوهشگر تاریخ، منتقد و مستندساز معاصر در موزه سینما نمایش داده می‌شود.