چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سینمای مستند

سینمای مستند

وب‌گاه خبر آنلاین

آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری» در گروه سینمایی هنروتجربه شب گذشته در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم مستند «از مشروطیت تا سپنتا» ساخته محمد تهامی‌نژاد، پژوهشگر تاریخ و مستندساز معاصر، عصر روز گذشته در سالن فردوس به نمایش درآمد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان سینمای مستند کشور با اشاره به حضور تعداد چشمگیری از کارگردان‌های کار اولی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره‌های بین‌المللی فجر و سینما حقیقت امسال اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «مهرداد زاهدیان»، «هادی معصوم‌دوست»، «پریسا عشقی»، «علی همراز» و «میثم شاه‌بابایی» به عنوان اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سودای سیمرغ یکی از مهم ترین بخش‌های جشنواره فیلم فجراست،‌بخشی که در آن هرساله کارگردانان شناخته و جوان برای کسب سیمرغ بلورین فجر به رقابت می‌پردازند و حالا در این دوره از جشنواره فیلم فجر 22 کارگردان در بخش سودای سیمرغ باهم رقابت می‌کنند تا ویترین افتخاراتشان را پر کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند انتخاب و مهرداد زاهدیان به عنوان رئیس این انجمن معرفی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«مهرداد زاهدیان»، «هادی معصوم‌دوست»، «پریسا عشقی»، «علی همراز» و «میثم شاه‌بابایی» به عنوان اعضای هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهرداد زاهدیان، هادی معصوم‌دوست، پریسا عشقی، علی همراز و میثم شاه‌بابایی به عنوان اعضای هیات‌مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شدند. در این جلسه با رای موافق همه اعضا، مهرداد زاهدیان به‌عنوان رییس انجمن انتخاب شد. همچنین هادی معصوم‌دوست به‌عنوان نایب رییس، پریسا عشقی دبیر، علی همراز خزانه‌دار و میثم شاه‌بابایی به‌عنوان عضو هیات‌مدیره...

خبرگزاری دانشجو

مستند «از مشروطیت تا سپنتا» ساخته محمد تهامی‌نژاد پژوهشگر تاریخ، منتقد و مستندساز معاصر در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مرتضی کاردر معتقد است وقتی به کشورهای دیگر نگاه می‌کنیم؛ از یک واقعه، به چندین شکل، اسناد رسمی مکتوب، مطبوعاتی، تصویری، چه به شکل عکس و چه به صورت فیلم، ثبت و ضبط شده، دارند و به شکل‌های مختلف همه آن‌ها را بایگانی می‌کنند، درنهایت هم معمولا نهادها و موسساتی مثل سازمان اسناد ملی وجود دارند که همه اسناد را منظم و مدون، بسته‌بندی کرده‌اند و با توجه به شرایط زمان و صلاح‌دید حاکمیت کشورهای‌شان،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیست و هشتمین کارگاه فیلم مستند انجمن سینمای جوانان ایران دفتر ویژه تهران، با عنوان «نوشتار و تدوین در سینمای مستند» سه شنبه 26 دی ماه برگزار می‌شود. این کارگاه از سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های فیلم مستند در دفتر ویژه تهران انجمن سینمای جوان است که اختصاص به بررسی یک فیلم مستند و گپ و گفت با کارگردان آن دارد. کارگاه‌های فیلم مستند انجمن سینمای جوان...

خبرگزاری تسنیم

به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) فیلم «چیغ» به کارگردانی محمدرضا اصلانی را به نمایش می‌گذارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

گروه سینمایی «هنروتجربه» مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری با عنوان «رویاهای بیداری» را از روز چهارشنبه، 27 دی ماه اکران می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی انجمن مستندسازان سینمای ایران، نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «چیغ» ساخته محمدرضا اصلانی به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) روز دوشنبه 25 دی، ساعت 18 برگزار می‌شود. این نشست با حضور محمدرضا اصلانی سازنده اثر، ابراهیم مختاری نویسنده، کارگردان و مستندساز و سعید عقیقی فیلمنامه‌نویس، مدرس...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی پروژه، این مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری بعد از مجموعه انیمیشن «رویا‌های رنگی» دومین بسته انیمیشن‌های کوتاهی است که گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌کند. مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویا‌های بیداری» شامل 10 انیمیشن به نام‌های «آدم خانگی» به کارگردانی مرضیه ابرار پایدار، «جمشید؛ مرثیه‌ای بر یک اسطوره» به کارگردانی معین...

خبرگزاری تسنیم

گروه سینمایی «هنر‌و‌تجربه» مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری با عنوان «رویاهای بیداری» را از روز چهارشنبه، 27 دی ماه اکران می‌کند.