پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیگنال دلار به قیمت تتر / راه قیمت سکه از اونس طلا جدا شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سیگنال دلار به قیمت تتر / راه قیمت سکه از اونس طلا جدا شد

اقتصادنیوز: معاملات بازار طلا و سکه در روز پنجشنبه با قرار گرفتن دلار نیمایی در مرز جدید و همچنین نوسان مثبت طلا و سکه همراه بود.

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین روز کاری هفته برای بازار طلا و ارز در حالی سپری شد که قیمت‌ها با نوسان مثبت همراه شدند و بازارها متاثر از «تحرکات بازارهای مالی» و «تنش‌های سیاسی» روند متفاوتی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند. قیمت دلار هرات معاملات امروز را در 61 هزار و 900 تومان آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات در کانال جدید خرید و فروش شد. این اسکناس در بازار تهران هم مسیری مشابه هرات را در پیش گرفت و روز پنجشنبه را در کانال جدید آغاز کرد و در آن نوسان داد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، دلار هرات از سطح یاد شده اصلاح خواهد داد و با در پیش گرفتن مسیر نزولی، به کانال 61 هزار تومان باز خواهد گشت.

درهم امارات که از روز گذشته در سایه نوسانات دلار در بازار تهران و هرات، به کانال جدید وارد شده بود، در نیمه اول معاملات در این کانال پیشروی کرد. معامله گران معتقدند نوسانات امروز بازار تحت تاثیر هیجانات سیاسی و کوتاه مدت خواهد بود و قیمت‌ها به زودی به مسیر پیشین باز خواهند گشت.

بازار ارز رسمی هم امروز در حالی شاهد نوسان مثبت قیمت دلار نسبت به روز گذشته است که دلار نیما در ادامه مسیر افزایشی خود به مرز مهم 47 هزار تومان رسید؛ مرز مهمی که به گفته تحلیلگران بازارهای مالی به سودآوری برای شرکت‌ها منجر خواهد شد. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 49823 تومان قیمت گذاری شد. همچنین یورو مبادله ای امروز را با افزایش سپری کرد و 55050 تومان قیمت خورد. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13565 تومان ارزش گذاری شد.

با این حال، بازار رمزارزها هم امروز شاهد تغییر کانال قیمت تتر بود. ارزش این رمزارز که در 24 ساعت گذشته با نوساناتی بین 61 هزار و 800 تا 62 هزار و 800 تومان مواجه بود، در لحظه نگارش گزارش 63 هزار و 489 تومان رسید. معامله گران فنی معتقدند این تغییرات نشان‌دهنده هیجان موجود در بازار است که تحت تأثیر نوسانات دلار و شرایط ژئوپلیتیکی رخ داده است.

به گزارش اقتصادنیوز، روند معاملات در بازار طلا و سکه هم به مانند بازار ارز بود و در حالیکه اونس طلا به عنوان نقش آفرین اول این روزهای بازار در نیمه دوم معاملات نوسان نزولی به ثبت رساند و 2649 دلار قیمت خورد؛ طلا و سکه در مسیر متفاوت گام نهادند؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از اثرپذیری بازار طلا و سکه از نوسانات دلار است. براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلای آبشده امروز را در میانه کانال 17 میلیون تومان آغاز کرد و سپس در پایان معاملات با 17 میلیون و 770 هزار تومان بسته شد. سکه امامی هم که در آغاز فعالیت بازار 47 میلیون و 600 هزار تومان ارزش گذاری شده بود؛ در ادامه معاملات با ورود به کانال جدید، 48 میلیون و 850 هزار تومان خرید و فروش شد. براساس پیگری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، طلای آبشده با عبور از مرز حمایت مهم 17 میلیون و 300 هزار تومان، مرز حمایت بعدی که 17 میلیون و 500 هزار تومان است را پیش روی خود دارد و برای تداوم روند فعلی نیازمند تثبیت روزانه بالای مرز یاد شده است. به عقیده این گروه اگر این فلز گرانبهای داخلی پایین مرز 17 میلیون و 300 هزار تومان نوسان دهد، وارد فاز اصلاح خواهد شد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اونس طلا که همچنان پایین محدوده مقاومت مهم 2670 دلار تا 2680 دلار قرار دارد، با عدم تمایل به رشد، در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت و در صورت فروکش کردن تنش‌های سیاسی، عقب نشینی محسوسی را تجربه خواهد کرد. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران نشان می دهد رشد بازار طلا در مقایسه با سایر بازارهای مالی از جمله مسکن و خودرو بیشتر بوده است و همین موضوع بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت این بازار سوق داده است.

بازار طلا و ارز در آخرین روز کاری دومین هفته مهر شاهد انتشار دو خبر مهم «امضای 6 سند همکاری میان ایران و قطر» و «معافیت صادرکنندگان خدمات از رفع تعهدات ارزی» بود که توجه معامله گران را به خود جلب کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
سیگنال دلار به قیمت تتر / راه قیمت سکه از اونس طلا جدا شد 2
سیگنال دلار به قیمت تتر / راه قیمت سکه از اونس طلا جدا شد 3