جمعه 13 مهر 1403

سیگنال ریزشی تتر به قیمت دلار

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سیگنال ریزشی تتر به قیمت دلار

با توجه به فعالیت و دخالت بازارساز در بازار، قیمت تتر نسبت به دیروز 1000 تومان کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که امروز کاهش قابل توجهی در قیمت دلار در معاملات فردایی نیز مشاهده خواهیم کرد.

با انتشار اخبار مربوط به افزایش فعالیت بازارساز در بازار، قیمت‌ها در بازارهای مختلف به طور قابل توجهی کاهش یافته‌اند. قیمت تتر نسبت به روز گذشته 1000 تومان کاهش یافته است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که با کاهش قیمت تتر، باید در ادامه ی روز شاهد کاهش قیمت دلار در معاملات فردایی هم باشیم. در صورت ادامه شرایط فعلی بازار ارز صبح فردا را به احتمال زیاد با روند کاهشی آغاز خواهد کرد.

تسنیم ساعتی قبل در خبری اعلام کرده بود: بانک مرکزی هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی یک مداخله بزرگ است و 100 میلیون درهم نیز برای این منظور بناست در روزهای آتی وارد بازار شود.

خبرهای دریافتی بیانگر آن است که رئیس جمهور به محض ورود به کشور دستور ویژه‌ای برای مداخله و مراقبت در بازارها صادر کرد که طی این دستور، همتی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی مامور مراقبت و ورود به بازارها شدند.

طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید نوسانات ارزی، فعالان بازار از حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش مداخلات ارزی خبر داده بودند.

شرط تعادل در بازار ارز

در هفته جاری تتر و نرخ دلاری درهم بالاتر از دلار تهران بود بررسی اکوایران نشان می‌دهد هرچه از بازه های زمانی شش ماهه به بازه زمانی کوتاه مدتی هفته ای نزدیک می شویم میانگین حباب درهم رشد می‌کند، امارات مرکز ری اکسپورت کالا در منطقه است، نرخ برابری درهم به دلار ثابت است و این کشور یک از شرکای اصلی تجاری ایران است. به همین خاطر نرخ دلاری درهم که تعیین کننده تقاضای بنیادی ارز و واردات است همواره مورد توجه تحلیلگران بوده است.

افزایش اختلاف نرخ دلاری درهم با دلار برای بازار ارز مطلوب نیست به همین خاطر پس از فروکش هیجانات در بازار ارز تعدیل این اختلاف و نزولی شدن اختلاف نرخ دلاری درهم و دلار می‌تواند بازار ارز را دچار کاهش بیشتر کند.

میانگین حباب درهم در بازه شش ماهه 77 تومان است ولی میانگین حباب درهم در هفته جاری 625 تومان بوده است که نشان می‌دهد رابطه درهم و دلار از وضعیت تعادلی خارج شده است، با این وجود حباب درهم در روز پنجشنبه 590 تومان و پایین تر از میانگین هفتگی بود که اگر نزولی شد سیگنال توقف نوسان افزایشی را می‌تواند صادر کند.

در حال حاضر معامله گران با توجه به افزایش حباب اقلام طلا، سکه و هیجانی بودن بازار نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید هشدار می‌دهند زیرا می‌تواند برای خریداران ایجاد زیان کند.

سیگنال ریزشی تتر به قیمت دلار 2