پنج‌شنبه 17 خرداد 1403

«سی‌صد» با داستانی تازه به صحنه می‌رود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«سی‌صد» با داستانی تازه به صحنه می‌رود

تهران - ایرنا - سهراب پورناظری کنسرت نمایش «سی‌صد» را با داستانی تازه نوشته محمد رحمانیان به روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایرنا، سهراب پورناظری آهنگساز موسیقی سنتی و نوازنده سازهای تنبور، کمانچه و سه‌تار که سال 1401 کنسرت نمایش «سی‌صد» را با داستانی درباره کتاب‌سوزی نیشابور و نجات شاهنامه‌ها روی صحنه برده بود، این بار این رویداد را با داستانی تازه اجرا می‌کند.

کنسرت نمایش «سی‌صد»، این بار با داستانی به نام «گات» نوشته محمد رحمانیان شکل گرفته است.

داستان «گات» درباره مبارزه و مقاومت مردم شیراز در مقابل لشگر مغول است. مردم شیراز در این مبارزه در مقابل ویران کردن تخت جمشید و تصرف جام جم توسط لشگر مغول و ممنوع شدن زبان فارسی در ایران می‌ایستند.

کنسرت نمایش «سی‌صد» با داستان «گات» از خردادماه امسال در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی، آهنگسازی تهمورس پورناظری، خوانندگی رضا بهرام، تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان و حضور تعدادی از ستارگان سینما و تلویزیون سال 1401 در کاخ سعدآباد اجرا شد. در این اثر هنرمندانی همچون جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی به عنوان بازیگر حضور داشتند.

«سی‌صد» بر اساس نوشته از «ری بردبری» طراحی و تدوین شد و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور پرداخت. ایجاد کنش در بطن ذهن مخاطب در حفظ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکز یک‌پارچگی سرزمین، و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل از اهداف این پروژه بود.

0 نفر
معصومه جوان معبودی

برچسب‌ها

«سی‌صد» با داستانی تازه به صحنه می‌رود 2