جمعه 14 اردیبهشت 1403

شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مشترکی بین مجلس و دولت برگزار شد و برآورد آن جلسه این بود که شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مشترکی بین مجلس و دولت برگزار شد و برآورد آن جلسه این بود که شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: طبق اصل 74 قانون اساسی و تفاسیری که شورای نگهبان دارد، شاکله لوایحی که از دولت به مجلس شورای اسلامی می‌آید نباید به هم بخورد.

وی ادامه داد: با نگاهی به لایحه برنامه هفتم توسعه متوجه تغییرات اساسی در آن می‌شویم؛ برای مثال گفته می‌شود که بالغ بر 16 هزار هزار میلیارد تومان بار مالی به آن اضافه شده است. تغییراتی که در احکام این لایحه صورت گرفته و الحاقات متعدد به این لایحه باعث شده تا این لایحه از خاصیت بیفتد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفته می‌شود که در شاخص‌های این لایحه تغییری صورت نگرفته است، اما سوال این است آیا تغییراتی که در احکام اعمال شده، تأمین کننده شاخص‌ها است که پاسخ منفی است. توجه به چالش‌های اساسی انرژی، آب و صندوق‌های بازنشستگی هم از موضوعاتی است که در این لایحه مغفول مانده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: اخطار شما وارد نیست، چرا که اصلاً دولت جدولی در لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه نداده بود که در آن رقمی برآورد شده باشد و اکنون گفته شود که آن کم یا زیاد شده است. صرفاً نظرات مختلف در صحن کمیسیون تلفیق مطرح شده است.

وی ادامه داد: قطعاً برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق بار مالی دارد و ما مکلف هستیم که اصل 75 را رعایت کنیم. در بحث اینکه گفته می‌شود شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر کرده است یک جلسه مشورتی بین دولت و هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه از برآورد آن جلسه به بنده گفته شد این بود که شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه به هم نخورده است. بنده با رئیس جمهور قبل از آغاز بررسی کلیات لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی جلسه مشورتی داشتم و قرار شد کار را جلو ببریم و در موضوعاتی که ایراد وجود دارد، همکاری برای رفع ایراد صورت گیرد.