یک‌شنبه 15 مهر 1403

شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد

محمدعلی گنجی، مدیر گروه سیاسی شبکه افق درباره حواشی اخیر مبنی بر اینکه سردار قاآنی مهمان برنامه «به افق فلسطین» خواهد بود، گفت: این خبر صحت ندارد و باید اخبار رسمی شبکه را از منابع رسمی خودمان دنبال کرد. فرقی ندارد شما اسمش را شایعه یا بازی روانی دشمنِ صهیونیستی برای پیدا کردن سردار قاآنی بگذارید. همکارانم در شبکه افق در حال پیگیری هستند، تا بدانند منبع این شایعه از کجاست!

گنجی ادامه داد: ما از امشب می‌خواهیم به صورت 24 ساعته فعالیت عملیات «طوفان‌الاقصی» در شبکه افق را با برند «به افق فلسطین» گرامی بداریم و به این ماجرا از زوایای مختلف بپردازیم. از امشب ساعت 20:00 که آنتن برنامه آغاز می‌شود، یکسره تا فردا شب ساعت 21:30 دقیقه شبکه افق با برند برنامه اداره می‌شود. یعنی حتی در بخش‌های تامینی از جمله فیلم و سریال، محتوا ناظر به موضوع مقاومت، مقاومت مردم غزه و شیعیان لبنان است. از مهمانان امشب هم می‌توان به آقایان حسین شریعتمداری، مصطفی خوش‌چشم، علی مطهری و خانم سید هدی موسوی، دختر شهید سید عباس موسوی اشاره کرد. البته باید یک مهمان دیگر اضافه بشود، که هنوز نهایی نشده است.

مدیر گروه سیاسی شبکه افق در پاسخ به این سوال که پیش از آغاز عملیات «وعده صادق 2» منابع غیر رسمی اسرائیلی خبر از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی را می‌دادند، برنامه «به افق فلسطین» چه رویکردی را اتخاذ کرد؟ توضیح داد: ما بجز بهره‌مندی از منابع رسمی خبرگزاری صداوسیما، رابط‌های خودمان را در غزه، جنوب لبنان و داخل ایران داشتیم. علاوه‌بر آن، از دوربینی که شبکه خبر در مناطق جنگی در بیروت کاشته بود، بهره می‌گرفتیم. البته هیچ کدام از بخش‌های تلویزیون دسترسی نداشتند دوربین داخل فلسطین اشغالی بگذارند و پخش زنده تصاویر هم از منابع معتبر بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه ما در این دو ماه گذشته تیمی در برنامه «به افق فلسطین» گذاشتیم، که به رژیم صهیونیستی و داخل آن مسلط هستند، توضیح داد: الان عمده کارشناسانی که در حوزه مسائل منطقه داریم، در مسائل فلسطین یا غرب آسیا متخصص هستند. کم هستند کسانی که در حوزه رژیم صهیونیستی متخصص باشند. ما خیلی از مطالبمان را از منابع دست اول داخل اسرائیل نظیر روزنامه‌ها، تلویزیون‌ها و منابع اینترنتی عبری کسب می‌کنیم و با ترجمه آنها در اختیار مخاطب ایرانی قرار می‌دهیم. همچنین، کارشناس متخصص داخل رژیم صهیونیستی داریم، که آن منابع را با اهداف ما روایت می‌کند. این اطلاعات را به صورت خام در اختیار مخاطب نمی‌گذاریم. چون رسانه‌های عبری و دشمن با اهداف خودشان مطالب را منتشر می‌کنند.

گنجی افزود: ما بعد از اینکه منابع را مرور کردیم، مطالب را استخراج کردیم، آنها را با متخصصان به تناسب اهداف رسانه‌ای خودمان در شبکه افق بازفرآوری می‌کنیم و در اختیار مخاطب قرار می‌دهیم. این به معنای سانسور یا تحریف نیست. چون یک رسانه عبری حرف‌هایی می‌زند که برای اسرائیلی‌ها قابل فهم است. اما کارشناس ما این گفته‌ها را برای مخاطب ایرانی قابل فهم می‌کند. مثلاً دیشب بعد از عملیات «وعده صادق 2» میزان درگیری و خشونت بین ساکنان رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف بالا رفته بود. ما بجز عملیات‌های نظامی سایر فعالیت‌های دشمن نظیر حمله‌های سایبری، ایجاد کمپین‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی رصد می‌کنیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد 2
شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد 3