شنبه 7 مهر 1403

شبکه مالی منافقین چگونه کار می‌کند؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
شبکه مالی منافقین چگونه کار می‌کند؟

در اسناد اف بی آی در سال 2004 آمده است که شورای تروریستی ملی مقاومت؛ ارتش مقاومت و شبکه حامی را به عنوان شبکه پوششی منافقین فعالیت می‌کنند.

به گزارش مشرق، در اسناد اف بی آی در سال 2004 آمده است که شورای تروریستی ملی مقاومت؛ ارتش مقاومت و شبکه حامی را به عنوان شبکه پوششی منافقین فعالیت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که شبکه حامی یک شبکه پیچیده و در هم تنیده در کشورهای مختلف است که علاوه بر مسئولیت برگزاری تظاهرات در برخی کشورها مسئولیت تامین مالی منافقین را هم بر عهده دارد.

منافقین در شبکه حامی با سرقت از بانک‌ها؛ تأسیس شرکتهای مالی پر بازده توسط هواداران و نیز قاچاق کالا در حاشیه خلیج فارس است.

کلاهبرداری از شهروندان اروپایی و آمریکایی و حتی تکدی گری یکی دیگر از روش های جذب مالی این گروهک است.

شایع ترین شیوه تامین مالی منافقین تاسیس انجمن‌های خیریه به ویژه خیریه های مربوط به کودکان است.

پول‌های جمع‌آوری شده توسط منافقین در یک عملیات پول شویی در کشورهایی چون آلمان؛ بلژیک؛ سوئد؛ اردن امارات؛ ترکیه و... به دست منافقین می‌رسد.

پول‌های جمع‌آوری شده توسط منافقین صرف خرید اسلحه؛ دوربین دید در شب و جی پی اس می‌شود. همچنین هزینه دعوت از افرادی چون پمپئو و جان بولتون نیز این‌گونه جمع آوری می‌شود.

در بحث تبلیغات و نیز جمع‌آوری اتوبوسی برخی پناهندگان خارجی در تجمعات تروریستی این گروهک نیز از همین منابع مالی استفاده می‌شود.

شبکه مالی منافقین چگونه کار می‌کند؟ 2