دوشنبه 16 مهر 1403

شرایط ویژه برای استقلال؛ از امکان صعود با 2 امتیاز تا رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرایط ویژه برای استقلال؛ از امکان صعود با 2 امتیاز تا رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی

تهران - ایرنا شکست الشرطه عراق برابر الاهلی عربستان باعث شد تا امکان صعود استقلال بیشتر شود اما به همان اندازه شانس اولی این تیم هم بسیار کم شد.

به گزارش ایرنا، بعد از حذف رسمی تیم الوحده امارات از گروه نخست مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تعداد تیم‌های این گروه از چهار به سه کاهش پیدا کرد. شب گذشته (دوشنبه) تنها دیدار این گروه بین الاهلی عربستان و الشرطه عراق برگزار شد که نماینده عربستان با یک گل به برتری رسید.

الاهلی با این پیروزی از 2 بازی 6 امتیازی شد و با اقتدار دور رفت را به اتمام رساند. تیم‌های استقلال و الشرطه نیز با یک امتیاز رده‌های دوم و سوم قرار دارند. حالا قرار است سه روز دیگر دوباره شاهد پیکار الاهلی و الشرطه باشیم و استقلال بار دیگر استراحت خواهد داشت.

با توجه به اینکه به جای تفاضل گل، بازی مستقیم ملاک اصلی بعد از تساوی امتیازات تیم‌هاست شرایط گروه در حال حاضر به گونه‌ای رقم خورده که استقلال با یک برد برابر الشرطه قطعا راهی مرحله بعد می‌شود و حتی ممکن است با تساوی در برابر این تیم و بعد از آن با محاسبه تفاضل گل به دور یک هشتم نهایی صعود کنند.

شاگردان مجید نامجو مطلق شانس زیادی برای رسیدن به مرحله بعدی دارند ولی از طرفی امکان اولی و سرگروهی آنها کم شده است. الاهلی در صورتی که بتواند در بازی بعدی هم الشرطه را شکست دهد 9 امتیازی می‌شود و پیروزی استقلال در 2 بازی دور برگشت هم نمی‌تواند چاره کار این تیم باشد. در این صورت استقلال باید به عنوان تیم دوم راهی دور دوم شود با تیم سرگروه گروه دوم پیکار کند. به احتمال زیاد این تیم الهلال عربستان است که موفق شد با وجود نبودن چند بازیکن کرونایی از سد جدی‌ترین رقیب خود یعنی پاختاکور بگذرد و با 9 امتیاز صدرنشین گروهش بماند.

حال باید دید استقلال در جدال روز سی‌ام برابر الشرطه و بازی در برابر الاهلی عربستان در روز دوم مهرماه چه نتیجه‌ای را به دست خواهد آورد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
شرایط ویژه برای استقلال؛ از امکان صعود با 2 امتیاز تا رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی 2
شرایط ویژه برای استقلال؛ از امکان صعود با 2 امتیاز تا رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی 3