چهارشنبه 4 مهر 1403

شروع پخش سریالی در تلویزیون که عوامل آن شهید شدند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شروع پخش سریالی در تلویزیون که عوامل آن شهید شدند

سریال فلسطینی «مشت آزادگان» (قبضه الأحرار) در حالی همزمان با سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، از شبکه‌های آی‌فیلم عربی، دری و انگلیسی پخش می‌شود که تعدادی از اعضای این سریال به شهادت رسیدند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سریال «مشت آزادگان» که در سال 2022 در غزه ساخته شده است، اکنون به‌عنوان پیش‌بینی نزدیک به واقعیت از عملیات «طوفان الاقصی» شناخته می‌شود. داستان این اثر به قلم «فارس عبدالحمید» و در 30 قسمت، به نگارش در آمده است.

این سریال پیش از وقوع طوفان الاقصی، حوادثی چون افشای جاسوسان اشغالگر و اسارت تعداد زیادی از سربازان صهیونیستی را به تصویر کشید که اکنون با وقایع این عملیات هم‌خوانی دارد.

«مشت آزادگان» همچنین عباراتی نظامی مانند «مسافت صفر» را که اکنون در ویدیوهای جنگی گردان‌های قسام به گوش می‌رسد، به نمایش گذاشت. به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد این سریال به‌نوعی پیش‌درآمد یا تمرینی برای عملیاتی بود که رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد.

سریال «مشت آزادگان» درباره عملیاتی است که توسط نیروهای مقاومت فلسطین پشت خطوط دشمن صهیونیستی در منطقه‌ای موسوم به «سرزمین 48» انجام می‌شود و در نهایت به تسخیر یکی از پایگاه‌های نظامی مهم ارتش این رژیم توسط رزمندگان مقاومت می‌انجامد.

فصل دوم سریال «طوبی» در راه؟

شایان ذکر است که تعدادی از اعضای این سریال در طول جنگی که از اکتبر گذشته توسط اشغالگران بر نوار غزه تحمیل شده است، به شهادت رسیدند. آخرین آنها هنرمند فلسطینی «رشاد ابو سخیله» بود که نقش «امیر» را در سریال ایفا کرده بود.

پیش از او، هنرمند و مجری فلسطینی «علاء قدوحه» و تعدادی از اعضای خانواده‌اش و همچنین «محمد خلیفه»، کارگردان سریال، «مصطفی ثریا»، عکاس، و «علی نسمان»، بازیگر، توسط نیروهای اشغالگر به شهادت رسیدند.