سه‌شنبه 17 مهر 1403

شرکت 70 درصد زندانیان واجد شرایط زنجان در دوره‌های مهارت آموزی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرکت 70 درصد زندانیان واجد شرایط زنجان در دوره‌های مهارت آموزی

زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 70 درصد زندانیان واجد شرایط در این استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند که 80 درصد آنان موفق به کسب گواهینامه شدند.

محمد جوادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سال گذشته 113 دوره حرفه آموزی در 19 رشته مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی برای زندانیان برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره های حرفه آموزی و مهارت آموزی یکی از موثرترین روش ها برای توانمندسازی زندانیان و مدیریت مددجویان پس از آزادی است تا آنان بتوانند با بهره مندی از وام های خود اشتغالی اقدام به فعالیت اقتصادی کنند.

جوادی با بیان اینکه توجه به اشتغال زندانیان جزو اولویت ها است، افزود: 35 درصد محکومان واجد شرایط در 24 کارگاه داخل و خارج زندان مشغول فعالیت در رشته هایی همچون خیاطی، قالیبافی و تاسیسات ساختمانی هستند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان به فعالیت ها و اقدامات مرکز خدمات حمایتی و مراقبتی پس از خروج زندانیان در این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 146 نفر از زندانیان آزاد شده از طریق این مرکز با معرفی به بانک ها و نهادهای حمایتی وام خود اشغالی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 565 خانوار در استان تحت حمایت این مرکز قرار دارند، افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از سه هزار بسته غذایی نیز بین خانوار های تحت پوشش توزیع شده است.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان سال گذشته در میزان کاهش ورودی به زندان ها و نیز کاهش جمعیت زندانیان جزو استان های برتر کشور بود، اظهار داشت: درخصوص مجازات های جایگزین حبس نیز زنجان جزو استان های پیشرو در کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*