شنبه 1 اردیبهشت 1403

"شریف" روحی تازه گرفت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
"شریف" روحی تازه گرفت

پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا و آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف امروز 20 فروردین با شور و اشتیاق به دانشگاه بازگشتند تا اموزش حضوری از سر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهبود شرایط کرونایی منجر به بازگشت به آموزش حضوری در دانشگاه‌ها شد، دانشگاه‌های مختلف از تاریخ 14 فروردین اقدام به ازسرگیری آموزش حضوری کرند.

در این راستا، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: با فضایی که شکل گرفته و انتظاری که دولت از ما دارد، تلاش می‌کنیم در پایان ماه مبارک رمضان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 1400 را ضمن استقرار در خوابگاه در کلاس‌های حضوری دانشگاه نیز پذیرا باشیم و باقیمانده دانشجویان دوره کارشناسی نیز تا قبل از نیم‌سال تحصیلی در دانشگاه حاضر خواهند شد ضمن اینکه همه دانشجویان تا پایان ترم در دانشگاه حاضر خواهند شد.

دانشگاه صنعتی شریف پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به اولویت بودن سلامتی دانشجویان، از تاریخ 20 فروردین یعنی امروز آموزش حضوری را از سر میگیرد.

بر این اساس، امروز دانشگاه صنعتی شریف پذیرای تعداد قابل توجهی از دانشجویان خود به ویژه دانشجویان ورودی 99 بود و امروز از این دانشجویان با تقدیم یک شاخه گل و یک فلش استقبال شد تا فضایی مفرح و شر نشاط بر این دانشگاه حاکم شود و شریف روحی تازه بگیرد.

یکی از دانشجویان کارشناسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در این رابطه گفت: برای اولین بار است که دانشگاه را از نزدیک میبینم و تجربه خوب و جدیدی است. وی ادامه داد: در سامانه‌های ثبت نامی دانشگاهی، واکسیناسیون 3 دوز ما بررسی شد و برای اسکان در خوابگاه‌ها شرایط خوبی را پشت سر می‌گذاریم.

این دانشجو با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی افزود: این پتانسیل وجود دارد که در برخی از دروس از آموزش مجازی استفاده شود. ولی در اصل آموزش باید حضوری باشد چون ارتباطات و تعامالاتی که در دانشگاه صورت می‌گیرد، تنها با ارائه آموزش حضوری میسر میشود.

یکی از دانشجویان ورودی 98 دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در دوران تحصیلم تاکنون فقط یک ترم را به صورت آموزش حضوری تجربه کردم و ما بقی به صورت مجازی بود. البته در حال حاضر نیز آموزش برای دانشجویان ورودی 98 مجازی است و چندان حضوری نشده است.

وی افزود: زمانی که آموزش، مجازی شد، تغییرات شرایط برای ما سخت بود. چون چیزی که از دانشگاه شنیده بودیم و در آن یک ترم دیدیم، فضای مفرحی بود که میان دانشجویان بود و آموزش به شیوه مطلوب‌تری بود که در آموزش مجازی تقریبا از بین رفت. البته ما دانشجویان ساکن تهران هر چند وقت یک بار در دانشگاه کنار هم جمع میشدیم و همدیگر را میدیدیم ولی دانشجویان ساکن شهرستان از این منظر شرایط سخت‌تری را تجربه کردند.

دانشجوی دیگری که هم‌اکنون ترم چهار مقطع کارشناسی است اظهار کرد: حس خیلی خوب و عجیبی دارم که پس از گذشت دو سال از پذیرش در شریف بالاخره دانشگاه را دیدم.

این دانشجو در رابطه با چگونگی سازگار شدن دانشجویان با آموزش حضوری، پس از دو سال کرونایی گفت: دانشکده‌های مختلف دانشگاه باید جلساتی برگزار کنند که دانشجویان با اساتید و بخش‌های مختلف دانشگاه آشنا شوند.

دانشجوی ترم آخر رشته شیمی کاربردی مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف بزرگترین درس کرونا به دانشگاه‌ها را مجازی شدن برخی از دروس دانست و گفت: می‌شود که برخی از دروس مانند معارف به صورت مجازی و با کیفیتی مطلوب‌تر انجام شود. البته برخی از اساتید هم با آموزش ترکیبی موافق هستند چراکه این شیوه می‌تواند به نظام آموزش عالی کشور کمک زیادی کند.

این دانشجو خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مسئولین دانشگاه کم و کاستی‌های دوران آموزش مجازی را برطرف کنند و انجام یک سری عقب ماندگی‌ها مانند پروژه‌ها و برنامه‌هایی که قرار بود به صورت حضوری انجام شود ولی نشد را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

دانشجوی دیگری که در مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع مشغول تحصیل است، گفت: طبیعتا آموزش حضوری سخت‌تر است با توجه به اینکه مسیر رفت و آمد وجود دارد و باید در کلاس حواسمان بیشتر جمع باشد.

این دانشجو ادامه داد: می‌توان حتی با از سرگیری آموزش حضوری، آموزش ترکیبی را دنبال کرد و یک سری دروس عمومی را در قالب مجازی برگزار کرد و دروس تخصصی و پژوهشی را به صورت حضوری گذراند.

یک دانشجوی دیگر در رابطه با آموزش حضوری اظهار کرد: قطعا آموزش حضوری بهتر از آموزش مجازی است. آموزش مجازی کسل کننده است. چرا که کلاس مجازی هیچ روحی نداشت و ما صرفا با یک صفحه مشکی و یک صدا مواجه بودیم ولی الان شرایط مطلوب است و ما به دانشگاه بازگشته‌ایم.

دانشجویی دیگر، شرایط خوابگاه‌های دانشگاه شریف را مطلوب دانست و گفت: در این چند سال خوابگاه‌ها بازسازی شده و شرایط خوبی دارد و اتاق‌ها با ظرفیت 3 نفر و در برخی موارد 4 نفر است.

به گزارش ایسنا، شور و اشتیاقی که امروز در دانشگاه صنعتی شریف در جریان بود، نشان از آن دارد که دانشجویان از بازگشت به دانشگاه و آموزش حضوری رضایت دارند و پس از 2 سال پر چالش، آموزش مجازی را تنها برای برخی از دروس مطلوب می‌دانند. مسئولان دانشگاه صنعتی شریف از ابتدای سال تحصیلی جاری بر بازگشت پلکانی دانشجویان به دانشگاه تاکید داشتند و در حال حاضر نیز همین برنامه در این دانشگاه در حال اجرا است و بنا بر اعلام دکتر جلیلی رئیس دانشگاه شریف تا پایان سال تحصیلی، همه دانشجویان این دانشگاه به دانشگاه بازمی‌گردند.

انتهای پیام