پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شمارش معکوس پاکسازی شهرستان بابل از کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمارش معکوس پاکسازی شهرستان بابل از کرونا

ساری - ایرنا - آمار بیماران بستری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل سرانجام بعد از 27 ماه یکه‌تازی این ویروس تاجدار امروز سه‌شنبه تک رقمی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابل که دروازه ورود ویروس کرونا به مازندران بود و با بستری 2 بیمار مشکوک به این ویروس در روز سی ام بهمن ماه سال 98 در بیمارستان آیت الله روحانی این شهرستان آژیر خطر ورود کرونا به مازندران را به صدا درآورد.

یکه تازی کرونا در بابل که 6 موج سنگین را شکل داد. در موج اول و دوم تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی به مرز 600 نفر رسیده و این امر ظرفیت بیمارستان های بابل را تکمیل و زمینه تجهیز و راه اندازی بیمارستان صحرایی را در سالن ورزشی اداره کل مخابرات مازندران فراهم کرده بود.

با این وصف روزهای سیاه کرونایی سرانجام به پایان رسید و امروز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه پس از 27 ماه یکه تازی کرونا تعداد کل بستری مبتلا به این ویروس در بابل تک رقمی شد و به 6 نفر کاهش یافت.

با تحلیل آماری یک ماه اخیر روند بستری بیماران کرونایی در بابل به این جمع بندی می رسیم که مسیر فروپاشی و شکست این ویروس از یک ماه گذشته آغاز شد و امروز به پایین ترین حد خود رسیده است.

در 27 فروردین ماه سال جاری تعداد کل بستری بیماران کرونایی 60 نفر بود و همچنین 19 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند. روند کاهشی بیماران بستری در بابل که از این تاریخ شروع شده بود به گونه ای پیش رفت که در هجدهم اردیبهشت ماه جاری برای نخستین بار بعد از شیوع این ویروس در بابل بستری روزانه بیماران کرونایی در بابل صفر شد و از سویی دیگر آمار بستری بیماران بدحال کرونایی در همین روز تک رقمی شد و به هفت نفر کاهش یافت.

تداوم روند نزولی بستری کل بیماران کرونایی را در روز 21 اردیبهشت به 14 رساند و زمینه تک رقمی شدن بستری بیماران کل را در بابل فراهم کرد تا این که امروز با ورود به مرحله تک رقمی، آمار کل بستری ها به 6 نفر رسید.

نفس کرونا در بابل به شماره افتاد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در باره وضعیت کرونایی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با ترخیص پنج بیمار کرونایی که امروز از مراکز درمانی بابل ترخیص شدند تعداد کل بستری بیماران تک رقمی شده و نفس کرونا در این شهر به شماره افتاده است.

دکتر سید علی مظفر پور افزود: این آمار پایان رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و شهروندان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: اگر امروز به کمترین آمار بستری کل در 27 ماه گذشته رسیده ایم به پشتوانه گسترده تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

دکتر مظفرپور گفت: در 24 ساعت گذشته هیچ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری نشدند و از سویی دیگر پنج بیمار هم با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: روند تزریق واکسیناسیون در بابل ادامه دارد و شهروندان به این باور رسیدند که نقش تزریق واکسن در شکست کرونا تا چه اندازه اثربخش است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر 6 بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری می باشند که چهار بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها

شمارش معکوس پاکسازی شهرستان بابل از کرونا 2