دوشنبه 16 مهر 1403

شماری از باشگاه‌های بدنسازی زنجان در آستانه تعطیلی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شماری از باشگاه‌های بدنسازی زنجان در آستانه تعطیلی هستند

زنجان - ایرنا - رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: صاحبان شماری از باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان به دلیل ضرور و زیان وارده در آستانه جمع‌آوری و فروش تجهیزات و تعطیلی باشگاه هستند.

مهران زرگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و به خاطر قطع زنجیره این بیماری، ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تصمیم به صدور دستورالعمل نسبت به تعطیلی اماکن ورزشی گرفت که در این میان برخی صاحبان باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام زنجان نیز به علت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر و عدم توان پرداخت اجاره بهاء به خاطر تعطیلی های پی درپی و نبود درآمد، به ناچار نسبت به فروش تجهیزات باشگاهی به نصف بها و حتی کمتر و بستن درب باشگاه‌های ورزشی خود اقدام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تعدادی از صاحبان باشگاههای بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز برای فروش اموال و تجهیزات باشگاهی خود، آگهی فروش گذاشته اند تا از این طریق جلوی ضرر و زیان بیشتر را گرفته و از سویی نیز اجاره بهاء عقب افتاده را پرداخت و بخشی از هزینه‌های زندگی خود و خانواده را تامین کنند.

زرگری به تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده به باشگاهداران و مربیان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه باشگاهداران و مربیان با تعطیلی باشگاه‌ها درآمدی ندارند بنابرین در پرداخت اقساط بانکی با مشکل مواجه خواهند شد و این باعث شده تا آنها رغبت و تمایل چندانی به دریافت این تسهیلات با بهره، از خود نشان ندهند.

وی تصریح کرد: تعطیلی باشگاه های ورزشی به خاطر بیماری ویروس کرونا که سلامت جامعه را هدف گرفته است در نوبه خود کاری ارزشمند است اما تعطیلی های پی در پی، باشگاهداران را سخت متحمل ضرر و زیان کرده است و آنان را سردرگم، بلاتکلیف و مقروض کرده است.

زرگری یادآور شد: در اوایل شیوع این بیماری، صاحبان بسیاری از باشگاه‌های ورزشی زنجان در اقدامی نوعدوستانه و خداپسندانه از گرفتن اجاره بهاء ماهانه خودداری کردند و برخی ها نیز به دریافت نصف اجاره بها راضی شدند که حرکت خوب آنان در روزهای سخت کرونایی هرگز فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه چند روز پیش، یکی از باشگاهداران فعال در این رشته ورزشی زنجان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد و این بیماری نشان داد که با کسی شوخی و تعارف نداشته و اگر به هشدارها و توصیه ها در خصوص این ویروس منحوس بی توجهی شود و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود به حتم خطرناک و کشنده خواهد بود.

اماکن ورزشی زنجان از 16 تیر ماه امسال تا به امروز تعطیل بوده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلای ورزشکاران و مربیان به این بیماری منحوس و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، این تعطیلی باز هم در شرف تمدید است.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاهداران از این حیث متضرر شدند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*