شنبه 14 مهر 1403

شمار افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان زنجان هفت درصد رشد یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان زنجان هفت درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: شمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در این استان نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد افزایش یافته است.

علی عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در زنجان تا پایان مهر امسال به 48 هزار و 19 نفر رسیده است که این میزان که این میزان 35 درصد جمعیت مشمول در استان را دربر می گیرد.

وی ادامه داد: جمعیت مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در استان زنجان حدود 161 هزار نفر است. عباسی از اجرای همسان سازی مستمری بیمه شدگان این صندوق خبر داد و افزود: در نتیجه این اقدام دریافتی جامعه هدف به طور میانگین حدود 52 درصد افزایش پیدا کرده که با مستمری آبان ماه با احتساب از فروردین امسال، به حساب مستمری بگیران واریز شد. این مسوول با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و 819 خانوار در استان زنجان، از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می کنند افزود: تعداد 500 پرونده نیز جهت برقراری مسمتری جامعه در استان در دست اقدام است. عباسی با اعلام اینکه افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ادامه داد: رانندگان برون شهری ساکن در روستاها و شاغلان در صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند. به گزارش ایرنا، اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 در کشور آغاز شده است.

*س_برچسب‌ها_س*