چهارشنبه 18 مهر 1403

شمار زندانیان شوراهای حل اختلاف زنجان 75 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار زندانیان شوراهای حل اختلاف زنجان 75 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: در اواخر سال 97 شمار زندانیان شوراهای حل اختلاف این استان 343 نفر بود که این عدد در پایان سال گذشته با 75 درصد کاهش به 85 نفر رسید.

محمدرضا احمدی روز دوشنبه در تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف استان زنجان به خبرنگاران اظهار داشت: این افراد با اعمال ماده 3 قانون محکومیت‌های مالی و به علت عجز از پرداخت، محکوم به زندان شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این 85 نفر، پرونده‌های محکومیت کیفری یا حقوقی دیگری نیز داشتند و از طرف شوراهای حل اختلاف فقط اعلام محکومیت به زندان شده بود.

احمدی گفت: اقدامات موثر و اصولی شوراهای حل اختلاف استان در سال 98 از جمله تشکیل شعبه ویژه زندانیان در محل زندان و ایجاد مصالحه بین اصحاب دعوی از طرف شوراهای حل اختلاف که از سیاست‌های اصولی ریاست قوه قضاییه و مورد پیگیری مستمر رییس کل دادگستری استان بوده از عوامل موثر در تحقق این امر مهم هستند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار داشت: میزان صلح و سازش در سال 98 با محاسبه عملکرد در شعبه‌های شهری و روستایی به 34 درصد رسید.

احمدی افزود: این در حالی است که آمار صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی از محاکم و دادسراها مطابق با بخشنامه ریاست قوه قضائیه به 35 درصد رسیده است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان تصریح کرد: در راستای افزایش صلح و سازش در شورای حل اختلاف، طبق سیاست‌های مرکز و دستور رییس کل دادگستری استان تلاش برای ایجاد صلح و سازش بین اصحاب پرونده و برگزاری دوره های آموزشی اعضای شعب در سال 99 با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

*س_برچسب‌ها_س*