سه‌شنبه 17 مهر 1403

شمار مبتلایان به کرونا در بجنورد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار مبتلایان به کرونا در بجنورد کاهش یافت

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: در روزهای اخیر و با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، شمار مبتلایان به کرونا و بستری‌ها ناشی از این ویروس در مرکز استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

غلامرضا عوض زاده شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، کنترل شیوع کرونا بوده و خوشبختانه با همراهی مردم و اصناف، شاهد کاهش شمار مبتلایان بوده ایم و امید می رود این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

800 فقره جریمه کرونایی در بجنورد

فرماندار بجنورد گفت: از ابتدای آذرماه و آغاز محدودیت های جدید تاکنون 800 فقره جریمه برای رانندگان بی توجه به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی در این شهرستان اعمال شده است.

عوض زاده اظهار داشت: در 9 روز ابتدایی اجرای طرح، 133 مورد جریمه 10 میلیون ریالی و 667 مورد جریمه 2 میلیون ریالی برای متخلفان از منع تردد شبانه، اعمال شده است.

وی افزود: در این مدت 12 گروه و 540 بازرس، نظارت و بازرسی از بازار را بر عهده داشته اند و بیش از پنج هزار و 600 مورد بازرسی از بازار انجام شده است.

وی گفت: 2 هزار و 100 مورد تذکر شفاهی و 60 مورد اخطار کتبی نیز به اصناف متخلف داده شده است.

به گفته فرماندار بجنورد، در این مدت 23 واحد صنفی در مرکز استان به علت بی توجهی به دستورالعمل ها و محدودیت های کرونایی، پلمب شده است.

در این طرح بسیج، صنعت، معدن وتجارت، شهرداری، هلال احمر، اصناف، اماکن، نیروی انتظامی، بخشداران همکاری دارند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی از روز شنبه اول آذرماه آغاز شده و به مدت 2 هفته در حال اجرا است.

استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد از ابتدای مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*