سه‌شنبه 3 مهر 1403

شناسایی نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه با نام IHU

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شناسایی نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه با نام IHU

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یک نوع جهش‌یافته ویروس کرونا تحت عنوان IHU در فرانسه یافت شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یک نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه یافت شده است.

این نوع ویروس کرونا در 12 نفر در کوه‌های آلپ تقریبا در همان زمانی شناسایی شد که اومیکرون در آفریقای جنوبی کشف شده بود. این ویروس جهش‌یافته فرانسوی با نام IHU شناخته می‌شود. محققان در مقاله‌ای که در اواخر دسامبر منتشر شد، نوشتند که نخستین بیمار شناسایی شده با این واریانت، واکسینه شده بود و به تازگی از کامرون بازگشته بود.

آنها در این مقاله نوشتند که "برای قضاوت درباره ویژگی‌های ویروسی، اپیدمیولوژیک یا بالینی زود است."

خبر کشف سویه جهش‌یافته جدید از ویروس کرونا در فرانسه جنجال زیادی بر پا کرده و باعث وحشت و نگرانی بسیاری از مردم این کشور شده است.

این خبر که به طور رسمی اعلام نشده، مربوط به ویروسی است که پروفسور دیدیه رائولت، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان و پژوهشکده بیماری‌های عفونی مارسی (پژوهشکده عفونی مدیترانه) مدعی کشف آن شده است. پروفسور رائولت یک چهره علمی جنجالی در فرانسه است که در ابتدای شیوع کووید -19 مدعی کشف داروی این بیماری شد.

نام این ویروس نیز برگرفته از بیمارستانی است که این دانشمند در آن کار می‌کند، این مرکز درمانی آن را سویه «آی‌اچ‌یو» خوانده که مخفف نام همان مرکز درمانی و پژوهشی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازمان جهانی بهداشت انواع مختلف و جهش‌یافته ویروس کرونا را زیر نظر دارد و هنگامی که متوجه شود یکی از آنها خطر قابل توجهی دارد، آن را "نوعی نگران‌کننده" اعلام می‌کند اما نوع IHU ویروس کرونا، هنوز در دست بررسی است.

ثبت نخستین مرگ ناشی از "اومیکرون" در هند کمبود کیت تشخیص اومیکرون نداریم اکثر مبتلایان اومیکرون بیماری خفیف تا متوسط گرفته‌اند تعداد مبتلایان اومیکرون در کشور به 194 نفر افزایش یافت