یک‌شنبه 8 مهر 1403

شنای همدان بیشترین آسیب را از کرونا دید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شنای همدان بیشترین آسیب را از کرونا دید

همدان - ایرنا - دبیر هیات شنا شیرجه و واترپلوی همدان گفت: فعالیت در ورزش شنای استان تاکنون به دلیل شیوع کرونا میسر نشده و این رشته بیشترین آسیب را دیده است.

حامد جلیلوند روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا بیان کرد: شنا بیشترین خطر سرایت پذیری کرونا را برای ورزشکاران دارد و تداوم تعطیلی استخرها نیز به دلیل پیشگیری از شیوع این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در ماه های اخیر تلاش کردیم با برنامه های مجازی نسبت به سنجش آمادگی جسمانی ورزشکاران مستعد و قهرمان برنامه ریزی کنیم.

جلیلوند برگزاری دوره های تمرینی آنلاین به صورت نرمش های هوازی و بدنسازی را از اقدام های اصلی هیات شنا برشمرد و گفت: تا بازگشایی استخرها نسبت به فعالیت تمرینی به صورت مجازی اقدام می کنیم.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلوی همدان ضمن هشدار به شنا در آب های آزاد همدان گفت: این اقدام خطرآفرین است و باوجود اینکه همه ساله هشدارهای لازم داده می شود اما عده ای بی توجه هستند که منجر به غرق شدگی می شود.

جلیلوند خاطرنشان کرد: هیج گونه ایمنی در آب های آزاد وجود ندارد و شنا در این مناطق به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی یادآور شد: همه ساله همزمان با گرم شدن هوا شاهد حضور برخی علاقه مندان به شنا در آب های آزاد سطح استان هستیم و انتظار داریم والدین نسبت به خطرهای شنا در این مناطق توجه جدی داشته باشند.

جلیلوند افزود: لغزندگی حاشیه سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف سدها و آبندها خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد و امیدواریم اهمیت این هشدارها را رعایت کنند.

هم اکنون حدود 30 تالاب و سد آبی در سطح استان همدان وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*