یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

شهادت 5 رزمنده حزب‌الله در جنوب لبنان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
شهادت 5 رزمنده حزب‌الله در جنوب لبنان

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از شهادت پنج رزمنده خود در راه قدس خبر داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که احمد جواد شحیمی ملقب به «ابوحسین» از مجاهدین این جنبش که متولد سال 1964 در منطقه مرکبا واقع در جنوب لبنان بود در راه دفاع از قدس به شهادت رسید.

حزب الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که مصطفی احمد مکی ملقب به «ملاک» متولد 1983 در منطقه تبنین در جنوب لبنان نیز در راه دفاع از قدس به شهادت رسید.

خبر مرتبط حزب الله لبنان مواضع اسرائیل را موشک باران کرد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

همچنین ابراهیم انیس الزین ملقب به «عبدالجلیل» متولد سال 1982 در منطقه شحور واقع در جنوب لبنان نیز در راه دفاع از قدس به شهادت رسید.

حزب الله در دو بیانیه جداگانه دیگر اعلام کرد که علی محمد الحاف ملقب به «ابو حسن جاد» متولد 1984 از منطقه الحلوسیه واقع در جنوب لبنان و مصطفی علی ناصیف ملقب به «ابوحیدر» متولد 1991 در منطقه الحفیر نیز در راه دفاع از قدس به شهادت رسیدند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در 15 مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی، رزمندگان حزب‌الله لبنان نیز در راستای سرگرم‌کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی ترتیب داده و خسارت های زیادی به اشغالگران صهیونیست وارد آورده اند. آنها در عین حال در این راه بیش از یکصد شهید تقدیم کرده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

شهادت 5 رزمنده حزب‌الله در جنوب لبنان 2