چهارشنبه 18 مهر 1403

شهردار: ساخت وسازهای غیرمجاز مدیریت شهری بوکان را تهدید می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار: ساخت وسازهای غیرمجاز مدیریت شهری بوکان را تهدید می‌کند

مهاباد - ایرنا - شهردار بوکان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز مدیریت شهری را با تهدید مواجه کرده، گفت: با وجود آنکه در سال گذشته 200 مورد حکم تخریب صادر شده ولی این امر همچنان به یک معضل شهری تبدیل شده است.

بابک رستم پور روز چهارشنبه در جلسه کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در بوکان افزود: وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز مشکل اساسی در مدیریت شهر بوکان به شمار می‌رود و این روند در حال افزایش بوده و برای جلوگیری از این امر کار جدی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: کارهای انجام شده در این خصوص در حد مکاتبات جزیی و کلیشه ای است و سیاستی که در این شهرستان برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد پیشگیرانه نبوده و کارساز نیست.

شهردار بوکان با اشاره به وجود هزار و 800 هکتار زمین در حاشیه شهر بوکان اضافه کرد: 27 هکتار از این زمین باید به محدوده شهری الحاق شود تا مشکل ساخت و ساز در بوکان تا حدی رفع شود.

رستم پور گفت: 70 درصد ساخت وسازهای غیر مجاز شهر بوکان در محدوده این 27 هکتاری انجام می گیرد که قرار است به محدوده اضافه شود ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هزار و 200 پروانه ساختمانی توسط شهرداری در داخل محدوده شهری صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

تصرف غیرقانونی اراضی به مشکل اصلی شهر بوکان تبدیل شده است

فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی به مشکل اصلی شهر بوکان تبدیل شده و برای این امر همه دستگاه های اجرایی با همکاری هم باید پای کار باشند.

محمد امین‌زاده بر جدیت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی، معرفی متصرفان به مراجع قضایی بدون مسامحه، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، جلوگیری از تخریب حاشیه سیمینه‌رود و حفاظت از زیست محیط باید جدی گرفته شود.

وی بر تشکیل یک تیم نظارتی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تاکید کرد و گفت: مسوولیت حفاظت از منابع ملی و طبیعی بر عهده ادارات مربوطه بوده و باید در این خصوص جدیت بیشتری انجام گیرد.

فرماندار بوکان در خصوص وجود بنگاه های املاک در روستاهای حاشیه شهر نیز گفت: اداره صمت با بنگاه های املاکی که اقدام به خرید و فروش اراضی کشاورزی می کنند باید برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حاشیه نشینی یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در سال های اخیر بوده که با گذشت زمان و افزایش این پدیده به بزرگترین معضل در سطح کشور و شهرستان بوکان به طور خاص تبدیل شده است.

شهر بوکان بعد از کرج دومین شهر مهاجرپذیر کشور محسوب می شود که در دهه های اخیر رشد بی رویه جمعیت را تجربه کرده و به بزرگترین کانون مهاجرت در منطقه تبدیل شده است؛ همین امر موجب شده تا ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در این شهرستان با رشد بی سابقه ای مواجه گردد.

*س_برچسب‌ها_س*
شهردار: ساخت وسازهای غیرمجاز مدیریت شهری بوکان را تهدید می‌کند 2