شنبه 1 اردیبهشت 1403

شهری که فرو ریخت و رویایی که بر باد رفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شهری که فرو ریخت و رویایی که بر باد رفت

تیم فوتبال شهر خودرو در روز‌های پایانی لیگ برتر فوتبال وقتی سهمیه آسیا را از دست داد هر روز به افول نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال شهرخودروی خراسان فصل فوتبالی پرفراز و نشیبی را به همراه تغییرات زیاد در کادر فنی خود پشت سر گذاشت و در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده فوتبال ایران مقابل رقبای خود عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

چالش این تیم خراسانی از زمانی آغاز شد که مربی موفق خود یحیی گل محمدی که در لیگ هجدهم توانسته بود سهمیه حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را برای هواداران این تیم کسب کند را در نیم فصل لیگ نوزدهم از دست داد. گل محمدی پس از جدایی از شهرخودرو هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. بعد از این اتفاق تیم شهرخودرو 3 سرمربی (مجتبی سرآسیایی، سهراب بختیاری زاده و مهدی رحمتی) را روی نیمکت خود دیده است.

اتفاق عجیبی که در این تیم رخ داد دعوای سهراب بختیاری زاده سرمربی وقت شهرخودرو با مهدی رحمتی دروازه بان تیم بود که بعد بازی مقابل تیم سپاهان اصفهان در هفته های پایانی لیگ نوزدهم علنی شد و بختیاری زاده تصمیم گرفت رحمتی را از تیم خود اخراج کند. پس از گذشت یک هفته از این ماجرا در تصمیمی پیش بینی نشده بختیاری زاده از طرف مسئولان باشگاه از سمت خود برکنار و مهدی رحمتی به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد. با این تصمیم عجیب مدیریتی، رحمتی باید اولین تجربه سرمربیگری خود را در بازی‌های حساس لیگ قهرمانان آسیا پشت سر می‌گذاشت و قطعا آزمون سختی در انتظار او بود. از طرف دیگر 2 بازیکن کلیدی این تیم یعنی میلاد سرلک و مهدی مرادمند در آستانه بازی‌های آسیایی از شهرخودرو جدا شدند تا کار برای این تیم سخت‌تر از قبل شود.

تیم فوتبال شهرخودرو تاکنون 3 مسابقه را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشته که حاصل آن 2 شکست و یک تساوی بوده است. این تیم هیچ گلی تا به الان در این رقابت‌ها به ثمر نرسانده و 7 بار دروازه خود را باز شده دیده است.

بیشتر بخوانید

عملکرد این تیم مشهدی در بازی‌های آسیایی که هوادرانش نسبت به آن بسیار امیدوار بودند اصلا قابل قبول نبوده و انتظارات را برآورده نکرده است. برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر شرایط این روز‌های تیم شهرخودرو گفت‌وگویی با هادی برگی‌زر پیشکسوت فوتبال خراسان انجام داده ایم که در ادامه آن را می خوانید.

*س_اتفاقات بد فوتبال خراسان از زمانی آغاز شد که یحیی گل محمدی تیم شهر خودرو را ترک کرد_س*

هادی برگی زر در مورد رفتن یحیی گل محمدی از شهرخودرو و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، گفت: به نظر من اتفاقات بد فوتبال خراسان از زمانی آغاز شد که یحیی گل محمدی تیم شهر خودرو را ترک کرد و مربیان بعد از او نتوانستند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند و همه دارای نقص‌هایی بودند که مهدی رحمتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسئولان باشگاه می‌توانستند انتخاب بهتری را برای هدایت تیمشان انجام دهند تا خود رحمتی به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی تیم درون دروازه بماند، کسی که در نتایج بسیار خوب شهر خودرو در ابتدای فصل لیگ نوزدهم نقش بسیار پر رنگی داشت اما متاسفانه اینگونه عمل نکردند. بعد از رفتن گل محمدی، رحمتی می‌توانست نقش مهمتری درون دروازه تیم برای بازی‌های آسیایی داشته باشد. انتخاب او به عنوان سرمربی باعث شد رحمتی خود را از بازی کردن محروم کند تا هم از نظر نتیجه روی تیم تاثیرمنفی بگذارد و هم از نظر روحی و روانی بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد.

*س_فوتبال مالکانه بدون گلزنی بی فایده است_س*

او در مورد نمایش فنی تیم شهر خودرو در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: در بازی‌های آسیایی تیم‌های حوزه خلیج فارس و تیم‌های ایرانی دوست دارند بازی مالکانه از خود ارائه دهند و یکی از دلایل خوب بازی کردن تیم شهر خودرو همین موضوع است. فوتبال زیبا و مالکانه زمانی جذاب می‌شود که شما بتوانید از داشتن توپ استفاده کرده و گل بزنید، مالکیت توپ به تنهایی کافی نیست و نتیجه ایی نخواهد داشت.

*س_رحمتی تجربه حضور 19 ساله در لیگ برتر فوتبال کشورمان را دارد_س*

برگی‌زر در مورد تجربه بالای رحمتی در لیگ برتر فوتبال کشورمان گفت: اگر رحمتی تصمیم خود را برای خداحافظی از دنیای فوتبال گرفته و قصد ورود به عرصه مربیگری را دارد باید کارش را از یک جایی شروع کند. این موضوع درست است که او تجربه کار مربیگری را ندارد، اما جزو معدود فوتبالیست‌هایی است که تجربه حضور 19 ساله در لیگ برتر فوتبال کشورمان را دارد و در طول این مدت زیر نظر مربیان بزرگ فوتبالمان حضور داشته است.

*س_رحمتی به دستیارانی با تجربه‌تر از خودش نیاز دارد_س*

او ادامه داد: توصیه من به رحمتی این است که اگر قصد دارد برای فصل آینده به عنوان سرمربی تیم شهرخودرو فعالیت کند حداقل 2 دستیار با تجربه که سابقه خوبی در فوتبال کشورمان دارند را در کنار خود داشته باشد. فوتبال فقط این نیست که تیم را تمرین بدهید و بعد به داخل زمین بفرستید. فوتبال یک روند است و زمانی که در بحران قرار می گیرید خارج شدن از آن کار بسیار دشواری خواهد بود. این اتفاق حتی در بهترین تیم‌های دنیا نیز رخ می‌دهد، به عنوان مثال در فوتبال انگلیس می‌بینیم تیم پر افتخاری مانند منچستریونایتد بعد از رفتن فرگوسن، دچار بحران می‌شود که هنوز بعد از چند سال نتوانسته است از آن خارج شود. در لیگ خودمان نیز تیم‌هایی به مانند ذوب آهن و پیکان نیز دچار این چالش شده اند. رحمتی باید دستیارانی را انتخاب کند که تجربه بیشتری در زمینه مربیگری نسبت به او داشته باشند تا بتوانند در روز‌های سخت به او کمک کنند.

*س_سال آینده تیم شهرخودرو کار سختی خواهد داشت_س*

برگی‌زر در مورد جذب نشدن بازیکنان اسم و رسم دار توسط باشگاه شهرخودرو برای فصل آینده گفت: به نظر می‌رسد که در جذب بازیکن رحمتی از سیاست باشگاه تبعیت می‌کند، در پنجره نقل انتقالاتی بازیکنان با تجربه و نفراتی که بتوانند بار تیم را به دوش بکشند جذب نشده اند و اکثر آن‌ها کم تجربه و کم نام نشان هستند. این اتفاق برای تیمی که در بازی‌های آسیایی حضور داشته است و توقع هواداران را بالا برده خطرناک است. سال آینده تیم شهرخودرو کار سختی خواهد داشت. امیدوارم در ادامه نقل و انتقالات تیم شهرخودرو بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

*س_شهرخودرو دیگر دوران طلایی گل محمدی را تجربه نخواهد کرد_س*

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم شهرخودرو به دوران خوب هدایت گل محمدی باز می‌گردد یا خیر، تصریح کرد: تیم شهر خودرو دیگر دوران طلایی گل محمدی را تجربه نخواهد کرد. چون در آن دوران علاوه بر عملکرد خود سرمربی رویکرد باشگاه نیز مثبت بود. به نظر می‌رسد برای سال آینده چشم انداز باشگاه تغییر کرده است و بیشتر به دنبال این هستند تا با هزینه کمتر جذب بازیکنان جوان وارد مسابقات شوند و به نوعی فقط بتوانند در مسابقات حضور داشته باشند و در نهایت رتبه قابل قبولی کسب کنند. با شرایط موجود فکر نمی‌کنم تیم شهر خودرو بتواند سهمیه آسیایی بگیرد.

*س_بهتر است حمیداوی در انتخاب مشاورانش تجدید نظر کند_س*

او در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان یک پیشکسوت و هوادار تیم شهرخودرو، به حمیداوی (مالک باشگاه شهرخودرو) توصیه می‌کنم که برای رشد فوتبال خراسان و همچنین بهره برداری بهتر از این هزینه‌ای که متقبل می‌شود، در مورد نفراتی که به عنوان مشاور و کارشناس در کنار خود دارد را تجدید نظر کند. فوتبال خراسان در بخش‌های مختلف غنی است و او می‌تواند از نیرو‌های بومی در باشگاه استفاده کند. کسانی که سالیان سال در فوتبال ایران حضور داشته اند و می‌توانند با هزینه‌ی بسیار کمتر و حتی بدون هزینه کمک‌های بزرگی به تیم شهرخوردو بکنند. حیف است که از این پتانسیل چشم پوشی کنیم و به دنبال نفراتی برویم که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

انتهای پیام /

شهری که فرو ریخت و رویایی که بر باد رفت 2
شهری که فرو ریخت و رویایی که بر باد رفت 3
شهری که فرو ریخت و رویایی که بر باد رفت 4