شنبه 14 مهر 1403

شهر زنجان با دمای 6 - درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهر زنجان با دمای 6 - درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور بود

زنجان - ایرنا - کارشناسی پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای 6 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور بود.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با دمای 12 درجه سانتیگراد زیر صفر جزو سردترین ایستگاه های کشور گزارش شد.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را 3 درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با 12- درجه سانتیگراد و صائین قلعه در شهرستان ابهر با 15+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه این استان ثبت شدند.

به گفته سلطانی، کمینه و بیشینه دمای هوای این استان در مدت یاد شده در خیرآباد 12- و 10، صائین قلعه 7- و 15، زنجان 6- و 9، قیدار 6- و 6، دندی 6- و 4، ابهر 5- و 8، پری 3- و 9، زرین رود 3- و 10، خرمدره 3- و 6، دانشگاه زنجان 3- و 8، سجاس 2- و 8، فرودگاه زنجان 2- و 7، باش قشلاق گرماب 2- و 10، نیک پی 2- و 10، فیله خاصه 0 و 8، حلب 0 و 9، گرماب 0 و 8، ماه نشان 2 و 8، چورزق 4 و 12، گیلوان 4 و 12 و آببر 4 و 10 درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه فردا / چهارشنبه / نیز سرما و یخبندان در استان زنجان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: امروز / سه شنبه / بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی مناطق مه آلود خواهد بود و سامانه بارشی برای امروز پیش بینی نمی شود.

سلطانی با بیان اینکه از چهار شنبه شب، سامانه بارشی دیگری وارد استان زنجان می‌شود، افزود: میزان بارش‌ها در حد خفیف تا متوسط خواهد بود و بیشترین میزان بارش نیز روز پنجشنبه اتفاق خواهد افتاد و سپس در اوایل شب از استان خارج خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*